În momentul în care multe țări europene au introdus sancțiuni pentru efectuarea pauzei de 45 h în cabină, Danemarca a apelat la o soluție mai restrictivă: în parcările publice, în special pe autostrăzi, camioanele nu pot parca mai mult de 25 de ore. Astfel, ţara nordică îşi dorea să limiteze transferurile şi cabotajele transportatorilor străini, fapt acceptat în final şi de CJUE.

În momentul introducerii restricţiei, Comisia Europeană a considerat acţiunea ilegală şi a introdus o acțiune împotriva Danemarcei în fața Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), după cum relatează 40ton.net.

La sfârşitul anului trecut, verdictul în acest caz a venit în favoarea autorităților daneze. CJUE a considerat că interdicția de parcare pentru mai mult de 25 de ore poate avea un impact vizibil asupra activităților transportatorilor străini pe drumurile daneze. Totuși, s-a remarcat și că în parcările private nu se aplică restricţia de timp, iar CE nu a reușit să demonstreze că numărul acestor parcări private este prea mic. Prin urmare, s-a constatat că plângerea împotriva autorităților daneze nu dispune de dovezi suficiente.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut