Nu există încă niciun semn că piața internațională de transport aerian s-ar pregăti pentru un sezon de iarnă aglomerat spre Crăciun. Dimpotrivă, potrivit analistului de transport de marfă Clive Data Services, volumul a scăzut în octombrie cu 8% față de aceeași perioadă a anului trecut, deşi în această lună volumele de mărfuri creşteau în mod normal puternic.

Comerțul global pare că se pregătește pentru un sezon slab de iarnă, după ce, la începutul lunii septembrie, Clive Data Services a observat deja o reducere a volumului de aproximativ 5%. Pentru lunile următoare, analistul prevede o „presiune redusă asupra capacității” și, prin urmare, prețuri nu foarte mari.

Comparativ cu luna octombrie a anului pre-corona 2019, cererea a scăzut cu 3%, potrivit Nieuwsblad Transport. Companiile aeriene abia reușesc să umple spațiul suplimentar disponibil pe piața pasagerilor în curs de recuperare. Ca urmare, capacitatea globală de transport aerian de marfă cu un factor de încărcare de 61% a pierdut aproximativ 7 puncte procentuale în octombrie față de un an în urmă și 1 punct procentual față de octombrie 2019.

Cererea mai scăzută și capacitatea suplimentară pun, de asemenea, o presiune suplimentară asupra ratelor de pe piața zilnică, spune analistul. În octombrie, de exemplu, prețul mediu per kilogram pe piața spot din Europa până în America de Nord a scăzut cu 27%, până la 3,11 dolari, în timp ce prețul/kg din Asia până în Europa a pierdut 25%, până la 5,09 dolari.

O consolare pentru companiile aeriene vine din faptul că prețurile mărfurilor nu scad la fel de puternic ca în transportul de containere. Din acest an, prețurile zilnice au scăzut cu 60 până la 70%.

De asemenea, analistul se aşteaptă ca în următoarele 12 luni să apară „alte incertitudini”. În același timp, expeditorii aerieni de marfă nu mai pot profita de haosul care a existat în transportul containerizat în ultimii doi ani, spune Clive. Pe atunci, mulți expeditori au trecut la transportul aerian, dar acum majoritatea se întorc la liniile maritime, deoarece tarifele scad și nivelurile de servicii de linie s-au îmbunătățit.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut