Potrivit analistului din industria maritimă, Lars Jensen, acest lucru este posibil deoarece combinația actuală dintre flota eficientă și lista de comenzi poziţionează Maersk la o diferenţă de doar 16.000 TEU în faţa CMA CGM.
Pentru a explica mai bine probabilitatea acestei schimbări, Jensen a reamintit că, în iulie 2020, dimensiunile flotei Maersk și MSC (inclusiv registrele lor de comenzi) anticipau că MSC va prelua poziția lui Maersk ca prima linie de transport maritim din lume, chiar dacă aceasta din urmă avea în favoarea lui o marjă de aproape 49.000 TEU a capacității efective. Un an și jumătate mai târziu, la începutul lui 2022, MSC a depășit Maersk și a devenit cel mai mare operator din perspectiva capacităţii.
Pe de altă parte, potrivit Mundo Maritimo, Maersk implementează o strategie de transformare cu care aspiră să devină un operator logistic complet, iar extinderea capacității nu este prioritară.
Potrivit Alphaliner, fără a lua în considerare registul comenzilor, lista celor mai mari 6 linii de transport maritim din lume după capacitate și pondere în flota globală este:
- MSC: 5.073.462 TEU (18,8%)
- Maersk: 4.127.158 TEU (15,3%)
- CMA CGM: 3.497.566 TEU (12,9%)
- Cosco Group: 2.935.400 TEU (10,09%)
- Hapag-Lloyd: 1.856.090 TEU (6,9%)
- Evergreen: 1.656.550 TEU (6,1%).
Top 6 după capacitatea totală comandată, numărul de nave și procentul referitor la flota activă, ar fi:
- MSC: 1.556.631 TEU; 122 de vase; (30,75%)
- CMA CGM: 998.073 TEU; 112 vase; (28,5%)
- Cosco Group: 882.440 TEU; 48 nave (30,1%)
- ONE: 517.798 TEU; 38 de vase (32%)
- Evergreen: 473.442 TEU; 49 de nave (28,6%)
- Maersk: 366.600 TEU; 28 de vase; (8,9%).