Tarifele de transport pentru transportul de containere între Asia și China continuă să crească, dar două companii de transport maritim anunță măsuri pentru a le opri sau pentru a le încetini creșterea. Sondajul din 9 septembrie 2021, realizat de compania Drewry, arată că pe ruta dintre Shanghai și Rotterdam, tarifele de transport de containere de 40” au depășit pragul de 14.000 per TEU, atingând şi 14.287 de dolari și marcând o creștere de 564% față de aceeași perioadă a anului anterior. Transportul de mărfuri între Shanghai și Genova rămâne în continuare sub pragul de 14.000 de dolari, situându-se la 13.543 de dolari, dar dacă tendința continuă ar putea ajunge la acesta, ținând cont că în curând va începe sezonul de vârf al sărbătorilor de Crăciun, ceea ce va împinge cererea pentru transport.

Având în vedere acest vârf, un semnal important vine de la două companii. Primul este de la francezii de la Cma Cgm, care au anunțat înghețarea imediată a tarifelor de transport spot, cel puțin până la 1 februarie 2022. Prevederea se aplică și companiilor controlate de Cma Cgm, respectiv CNC, Containerships, Mercosul, ANL și APL. Câteva ore mai târziu, exemplul a fost urmat şi de germanul Hapag-Lloyd. Pentru a înțelege dacă aceasta este o tendință, totuși, trebuie să așteptăm deciziile celorlalte companii mari, începând cu cele din top, precum Maersk, MSC și Cosco.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut