Traficul total în porturile maritime românești a însumat 75,55 milioane de tone de mărfuri în 2022, o creștere de 12% față de 67,5 milioane de tone în 2021, fiind cel mai mare trafic de mărfuri din istoria porturilor maritime românești. Astfel, s-a menţinut trendul ascendent din ultimii ani.

„Cerealele reprezintă grupa de mărfuri cu cea mai mare pondere (31,7%) în traficul total din 2022, Portul Constanța devenind cel mai important din Europa din acest punct de vedere, mai ales în contextul actual, cu un trafic anual de 24,1 milioane de tone“, a declarat directorul general al CN APM SA Constanța, Florin Vizan.

Ca pondere, cerealele sunt urmate de petrol brut (12,57%), articole diverse (10,4%), produse petroliere 9,6%, minereuri şi deșeuri de fier (9,26%).

Din traficul total, 79,5% reprezintă trafic maritim (+16%, până la 60,1 milioane t) și 20,5% trafic fluvial – cu 15,4 milioane de tone s-a menținut la aproximativ același nivel ca în 2021.

Traficul de mărfuri pe relația Ucraina a totalizat, de la începutul războiului, 11,85 milioane de tone, din care 5,4 milioane t pe fluvial și 6,4 milioane t pe maritim. Între mărfuri au predominat cerealele, dar au mai sosit în port și echipamente, fosfat, laminate, minereuri de fier şi containere.

Creșteri semnificative de trafic se mai regăsesc la semințe uleioase (69,7%), minereuri și deșeuri de fier și oțel (47%), petrol brut (41,7%), produse chimice derivate din cărbuni și gudron (37,7%), minerale brute sau prelucrate (36,8%), produse petroliere (33,4%), produse metalice (28,2%), articole diverse (28,2%), echipamente, mașini (12,4%) şi îngrășăminte (9,5%).

Creștere a înregistrat și traficul de containere: 7,9 milioane de tone în 2022, față de 6,16 milioane de tone în 2021 (+28,24%). Aceeași situație se regăsește și în numărul de TEU-uri, respectiv 772.046 în 2022, comparativ cu 631.964 în 2021 (+22,16%).

Scăderi de trafic au fost înregistrate în principal la minereuri și deșeuri neferoase (69,7%), celuloză și deșeuri de hârtie (48,3%), ciment, var nestins, materiale prefabricate pentru construcții (23,8%), cartofi, legume și fructe proaspete sau congelate (18%), animale vii şi sfeclă de zahăr (6,3%).

În 2022, au făcut escale în porturile maritime românești 15.381 nave (2021: 14.629 nave).

În portul Constanța zona Constanța, traficul de mărfuri înregistrat în 2022 a fost de 68,24 milioane t (+11,5%). În portul Constanța zona Midia, traficul de mărfuri a fost de 7,02 milioane t (+18%). În portul Constanța zona Mangalia, traficul de mărfuri a fost de 278.442 t, față de 338.472 t în 2021.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut