Camioanele, care transportă mărfuri de export din Turcia către diferite țări europene, au format o coadă de 40 de kilometri la punctul de frontieră Hamzabeyli. Într-o temperatură de 32 de grade, șoferii de camion sunt nevoiţi să folosească aparatele de aer condiționat din vehiculele lor pentru a se proteja, în timp ce așteaptă ajutor de la autorități. De asemenea, la punctul de frontieră Kapikule, peste 3.500 de camioane așteaptă să iasă.

Un şoferi turc, care stătea la coadă la vamă pentru a duce marfa încărcată la Istanbul în Anglia, a declarat pentru Lojiport că nu a mai întâlnit o coadă de 40 km. „Sunt șofer de camion de 26 de ani, dar este pentru prima dată când întâlnesc o coadă de la 40 de kilometri la punctul de frontieră Hamzabeyli. Am evaluat că vom aştepta aici 4 zile. Trebuie făcut ceva fie în Bulgaria, fie în partea noastră, pentru a pune capăt acestor cozi. Au mai fost 2 kilometri de camioane, poate 10 kilometri, dar acesta este deja un calvar”, a spus şoferul.

Un altul a subliniat că marfa pe care o transportă este foarte importantă. „Suferim pentru că bulgarii fie nu si-au primit salariile la timp, fie lucrează prea lent. De la 40 de kilometri, trecem graniţa în minim 3 zile.”

Cauza acestei situaţii încă nu se cunoaşte exact. S-a susținut că aglomeraţia de la porțile de frontieră ar fi fost cauzată de operațiunea privind corupția, demarată împotriva companiei care analizează produsele alimentare care intră în Bulgaria. Oficialii Direcției Regionale de Vamă și Comerț Exterior Tracia au spus, pe de altă parte, că aceasta s-ar fi format din cauza faptului că partea bulgară nu a fost pregătită pentru exporturile în creștere ale Turciei.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare