Coca-Cola HBC a ajuns la un acord pentru achiziționarea Brown-Forman Finland Oy, proprietarul mărcii de vodcă Finlandia, de la filiala deținută de Brown-Forman Corporation. Prețul de achiziție se ridică la 220 milioane USD și este supus ajustărilor obișnuite ale prețului de închidere. Achiziția, potrivit Coca-colahellenic.com, se face prin subsidiara CC Beverages Holdings II BV. Finalizarea tranzacției propuse este așteptată în a doua jumătate a anului, fiind supusă aprobărilor de reglementare.

Finlandia a fost înființată în 1970 și este un brand de vodcă lider în Europa Centrală și de Est, cu volume anuale de 2,7 milioane de cutii de 9L la nivel global, din care peste 60% sunt generate în amprenta geografică a Coca-Cola HBC. Finlandia este îmbuteliată de Anora Group plc în Finlanda.

Coca-Cola HBC distribuie Finlandia și alte mărci de băuturi spirtoase premium de mai bine de 17 ani, iar această achiziție îi va îmbogăți și consolida portofoliul pe mai multe piețe. Deținerea mărcii Finlandia va spori acreditările Coca-Cola HBC pentru băuturi spirtoase premium, generând oportunități de mixare cu produse premium și super-premium Non-Alcoholic Ready-To-Drink (NARTD). „Fiind asociați cu distribuția Finlandiei timp de 17 ani pe mai multe piețe, suntem încântați de această oportunitate unică la nivel regional, care va sprijini accelerarea afacerii noastre on-premise pe mai multe dintre piețele noastre. Apreciem încrederea acordată nouă și așteptăm cu nerăbdare să creăm mai multă valoare pentru partenerii și clienții noștri prin capturarea de noi oportunități cu portofoliul nostru complet de băuturi”, spune Zoran Bogdanovic, CEO, Coca-Cola HBC.

Lawson Whiting, CEO, Borwn-Forman a adăugat: „Suntem încântați să transmitem torța proprietăţii Finlandiei către Coca-Cola HBC, care s-a dovedit a fi un partener puternic și de încredere pentru mărcile noastre. Coca-Cola HBC este potrivită pentru a sprijini etapele viitoare de dezvoltare ale Finlandiei. Sunt încrezător că ambițiile și capacitățile de creștere ale Coca-Cola HBC în băuturile spirtoase premium, masa sa critică și excelența execuțională, împreună cu acreditările de lider în vânzări și distribuție pe piețele în care operează, vor accelera traiectoria de creștere a Finlandiei.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut