Ipoteza lansată de UE potrivit căreia emisiile de gaze cu efect de seră de la camioane trebuie reduse cu 90% până în 2040 prin înlocuirea vehiculelor cu echivalente electrice se pare că nu va putea fi pusă în practică. Vehiculele electrice au încă un caracter practic limitat, prețuri mari și disponibilitate redusă. În aceste condiții, asociațiile DSLV, GBL și BWVL, reprezentând o parte semnificativă a industriei germane de transport, propun concentrarea pe combustibili alternativi, care permit reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră folosind tehnologii cunoscute.
Planul s-ar baza pe reforma fiscală, astfel încât nivelul de taxare să depindă de respectarea mediului înconjurător de către un anumit combustibil. O taxă foarte mare ar urma să fie plătită de cei care folosesc motorina obișnuită, produsă din țiței. Iar carburanții proveniți din deșeurile de plante, precum HVO100 pentru motoarele diesel sau Bio-LNG pentru motoarele pe gaz, ar fi supuși unor tarife preferențiale, reduse la minimum. În timpul arderii, emisiile de gaze cu efect de seră produse de acești combustibili sunt cu până la 90% mai mici decât în cazul combustibilului diesel obișnuit. Iar în paralel, ar trebui crescută producția de HVO100 sau Bio-LNG, proces care a început deja și, prin urmare, pare pe deplin fezabil.
Potrivit celor trei asociații, un astfel de mecanism ar permite îndeplinirea obiectivelor ecologice, reducând efectiv emisiile de gaze cu efect de seră și, în același timp, ar oferi timp suplimentar pentru dezvoltarea tehnologiilor electrice. În plus, ar ușura supraviețuirea companiilor mici și mijlocii care nu își pot permite să investească în vehicule electrice.