Prețul camioanelor a crescut cu 37,5%, iar ponderea combustibilului în costurile transportatorilor a ajuns la 40%, după ce prețul a crescut cu 68% față de anul trecut. Acestea sunt concluziile unui studiu efectuat de asociația de transport din Valencia, FVET, cu privire la preocupările companiilor de transport.

90% dintre cei chestionați au denunțat „asfixierea” suferită de sector din cauza „creşterii nestăpânite” a costurilor, în special a celor legate de combustibil. Președintele asociației, Carlos Padres, a explicat că sondajul relevă că ceea ce îngrijorează cel mai mult sectorul este creșterea prețurilor la combustibil, care a trecut de la 30% din costurile directe la 40%. În prezent, prețul combustibilului a ajuns la peste 2,1 euro pe litru, cu 68% mai mult decât în ​​2021. „Acest lucru, în orice sector, este inaccesibil”, a deplâns președintele FVET, care subliniază că această creștere poate provoca falimentul companiilor.

Lipsa șoferilor este o altă situație denunțată de angajatorii din Valencia. Potrivit datelor sondajului, această problemă a afectat una din trei companii, iar anul acesta va ajunge la 50%. Doar în Comunitatea Valenciană, federația estimează o lipsă de 2.000 de profesioniști, ceea ce presupune deja opriri operaționale.

Iar achiziția de camioane ar putea trece pe ultimul loc între prioritățile firmelor de transport după ce prețul acestora a trecut de la 80.000 în medie, la 110.000 euro.

Cât privește eventuala convocare la grevă a transporturilor, patronatul FVET a făcut apel la „responsabilitate”. „Oamenii de afaceri nu au cuvântul stop în dicționar; ei îşi doresc doar să lucreze și să negocieze”, a susținut președintele federației în declarații publicate de Europa Press, subliniind că aceasta este și poziția Comitetul Naţional pentru Transport Rutier.

În declarații către presă, vicepreședintele a subliniat că „trebuie puțină încredere în negocierile pe care Comisia le poartă”, deși „în cazul în care situația se înrăutățește și acordurile la care s-a ajuns nu sunt puse în practică în septembrie, atunci este posibilă o acțiune”.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut