Blocajele din traficul global de containere pe mare au împins comenzile înregistrate de șantierele navale din întreaga lume la un nivel maxim în ultimii 14 ani. În octombrie 2020, stocul de comenzi avea o capacitate de puțin sub 2 milioane TEU, un nivel redus de criza financiară. În cele optsprezece luni de atunci, companiile de transport maritim de linie au realizat profituri record, iar cele mai multe dintre ele s-au regăsit în comenzi de construcții de nave noi, anunţă Asociația internațională de transport maritim Bimco.

„În doar 18 luni, numărul de comenzi pentru nave de containere s-au extins cu 6 milioane TEU. Asta înseamnă că stocul de comenzi a depășit pragul de 6,5 milioane TEU pentru prima dată de la sfârșitul lui 2008”, a declarat analistul Bimco, Niels Rasmussen.

Potrivit Alphaliner, nave cu o capacitate de 25,5 milioane TEU sunt în prezent în mișcare în transportul global de containere, iar peste 80% dintre acestea sunt în top 10 din industrie. „Pe lângă livrările de vase noi, trebuie să presupunem că problemele de congestie din lume se vor rezolva treptat”, a spus Rasmussen. Acest lucru ar putea elibera încă două milioane de TEU. Însă este îndoielnic că acest lucru va crește în aceeași măsură capacitățile de transport pe oceane. Având în vedere cerințele tot mai mari de eficiență energetică, companiile de transport maritim nu pot evita casarea navelor.

Șantierele navale germane nu beneficiază de cererea în plină expansiune pentru nave port-containere, deoarece producția acestora a migrat de mult în Asia, remarcă Verkehrs Rundschau.

Pandemia de coronavirus a perturbat grav procesele din traficul global de containere, iar redresarea economică după recesiune asigură, de asemenea, o cerere mare pentru servicii de transport. Toate acestea înseamnă că armatorii sunt departe de a putea procesa toate comenzile, iar asta vine cu o presiune corespunzătoare asupra prețurilor de transport, a tarifelor de marfă, care la rândul lor împovărează cumpărătorii și mărfurile și, prin urmare, consumatorii.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare