În Slovacia, cifra de afaceri totală a comerțului electronic în 2021 a depășit pentru prima dată 2 miliarde de euro. Anul trecut, cifra de afaceri a magazinelor online a crescut cu 19%, ceea ce înseamnă că avântul nu a fost prea mult diminuat nici după saltul de 29% măsurat în 2020, arată analiza companiei Heureka, citată de vg.hu. Sectorul a crescut în special în primul trimestru al anului 2021, cu 65%, în perioada de închideri severe cauzate de epidemia de coronavirus.
Anul trecut, cea mai rapidă creștere a fost înregistrată în comerțul electronic cu îmbrăcăminte (34%), urmată de cea a produselor și mobilierului pentru casă și grădină (31%) și de cea a produselor alimentare (24%). Tomás Braverman, șeful grupului Heureka din nouă țări din Europa Centrală și de Est, spune că alimentele, îmbrăcămintea și mobilierul „nu sunt chiar tipice pentru comerțul electronic, dar Covid-19 a remodelat radical și obiceiurile consumatorilor”.
De fapt, vânzările electronice ale tuturor grupelor de produse au crescut în Slovacia, cu excepția produselor farmaceutice.
Poate că acest lucru se datorează și faptului că în ultimul an înainte de pandemia din 2019 doar 82% dintre gospodăriile slovace aveau conexiune la internet, față de 90% dintre gospodării anul trecut.