Comisia Europeană relansează pentru a treia oară reforma Directivei din 1992 privind transportul feroviar intermodal, după ce au fost respinse alte două propuneri anterioare în 1998 și 2017 de Parlamentul şi Consiliul European.

Comisia Europeană a dezvăluit propunerea pe care o va înainta Parlamentului și Consiliului pentru a eficientiza transportul combinat. Revizuirea Directivei privind transportul combinat este acum în curs de desfășurare.

Principalele puncte ale revizuirii sunt:

  • reorientarea sprijinului UE asupra activităților care reduc externalitățile negative cu cel puțin 40%,în comparație cu activitățile exclusiv rutiere între aceleași puncte de plecare și de sosire. Organizatorii de transport trebuie să demonstreze că activitatea lor este eligibilă pentru sprijin prin transmiterea informațiilor necesare printr-o platformă digitală care urmează să fie configurată.
  • derogarede la interdicțiile temporare de a conduce, cum ar fi cele din weekend pentru transportul combinat. Scopul este de a îmbunătăți utilizarea terminalului și a altor capacități de infrastructură, permițând camioanelor care efectuează segmentele scurte să ajungă la terminale în funcție de orele de plecare a trenurilor, barjelor sau navelor.
  • Statele membre stabilesc un obiectiv, de exemplu, reducerea costurilor medii door-to-doorale transportului combinat cu cel puțin 10% în decurs de șapte ani.
  • solicită operatorilor de terminale să furnizeze un minim de informații pe site-urile lor web despre serviciile și facilitățile terminalelor lor din UE.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut