În prezent, există 13 țări ale UE care permit transportul a 44 de tone de marfă la nivel național în vehicule de transport de mărfuri și 10 țări în care sunt autorizate sistemele modulare europene de 60 de tone. Comisia Europeană va începe în săptămânile următoare modificarea actualei Directive europene privind masa și dimensiunea vehiculelor de transport pentru a armoniza reglementările naționale, a facilita transportul transfrontalier și a contribui la eficiența energetică și reducerea emisiilor.

Potrivit Fenadismer, Comisia Europeană va începe în săptămânile următoare modificarea actualei Directive europene privind greutatea și dimensiunea vehiculelor de transport, ca parte a Strategiei Europene pentru Mobilitate Durabilă, cu scopul de a contribui la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră din transport, din care 26% provin de la vehiculele grele.

Comisia Europeană, care a observat că există o adevărată fragmentare a pieței de utilizare a vehiculelor mari din cauza mozaicului de reglementări naționale și bilaterale sau multilaterale privind greutățile și dimensiunile maxime, diferite cerințe și sisteme de autorizare existente, precum și utilizarea insuficientă a vehiculelor cu combustibil alternativ cu emisii zero și a dispozitivelor aerodinamice, consideră că este necesară accelerarea utilizării vehiculelor grele cu emisii zero, precum și asigurarea liberei circulații a mărfurilor și îmbunătățirea circulaţiei la frontieră.

Comisia Europeană consideră, de asemenea, că normele actuale ale UE împiedică întregul potențial de utilizare a combinațiilor mai lungi de vehicule standard (sistemul modular european). De această fragmentare sunt afectate și alte zone ale pieței, precum transportul intermodal și de vehicule, care generează pierderi de eficiență.

Din acest motiv, CE consideră necesară actualizarea şi armonizarea reglementărilor europene, fapt pentru care va include în proiectul de Directivă care urmează măsuri pentru atingerea acestor obiective de autorizare automată transfrontalieră a transporturilor cu vehicule mai grele sau mai lungi între toate statele membre vecine care o permit, precum și armonizarea și adaptarea greutăților și dimensiunilor maxime cu cele admise în prezent, adică creșterea acestora până la 44 t, așa cum este deja permis în 13 state membre, admiţând şi transportoarele de vehicule cu o lungime încărcată de 20,75 metri și sistemele modulare europene de până la 25,25 m lungime și 60 t.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut