Pe parcursul lui 2022, guvernul britanic a prevăzut introducerea treptată a unor noi practici și controale asupra mărfurilor importate, ca parte a aplicării Brexit-ului. Însă din primele săptămâni ale anului au apărut probleme precum blocarea sistemului informatic de declarare a mărfurilor la intrare, care a provocat blocaje, întârzieri și creșteri ale costului întregului lanț de transport. Ca urmare, Londra a anunțat că amână introducerea unor controale până în 2023, admițând că acestea reprezintă o complicare a situaţiei și un cost suplimentar. Decizia a generat reacţii de frustrare în cadrul mediului britanic de afaceri, care îi cere guvernului să îşi asume imediat un angajament clar.

Guvernul britanic a amânat până în 2023 unele măsuri care ar fi trebuit să intre în vigoare în iulie 2022, și anume unele cerințe și certificări sanitare și fitosanitare, declarații de siguranță și restricții la importul de carne refrigerată. Londra a mai precizat că procedurile și controalele actuale rămân în vigoare, pentru a simplifica practicile exportatorilor comunitari și pentru a facilita călătoriile transportatorilor.

Însă decizia guvernului de a regândi introducerea controalelor de import post-Brexit asupra anumitor bunuri care sosesc din UE este întâmpinată cu reacții mixte din partea industriei, potrivit Logistics UK, unul dintre grupurile de afaceri de logistică de top din Marea Britanie, reprezentând peste șapte milioane de oameni direct angajați în fabricarea, vânzarea și transportul mărfurilor. „Afacerile au nevoie de stabilitate, claritate și certitudine pe care amânările și schimbările naturii viitoarelor controale post-Brexit nu le oferă. Deși înțelegem raționamentul guvernului din spatele acestei decizii – alinierea controalelor cu Strategia sa de frontieră din 2025, pentru a maximiza optimizarea și simplificarea noilor procese – nu ar fi trebuit să fie nevoie de ani de șovăieli cu privire la natura controalelor. Abordarea guvernului vine în detrimentul companiilor de logistică care au investit timp și bani pregătindu-se pentru introducerea controalelor – care au fost amânate de patru ori de-a lungul anilor – înainte să se ia decizia actuală de a adopta o altă abordare”, declară Sarah Laouadi, șeful de politică internațională al Logistics UK. Grupul îndeamnă guvernul să își asume un angajament clar și final şi un termen limită. „Afacerile de logistică sunt rezistente, flexibile şi pregătite să mențină mărfurile în mișcare în și dinspre Regatul Unit, dar au nevoie de certitudine pentru a continua un comerţ eficient cu UE în viitor.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut