Cu trei luni înainte de introducerea sistemului ETS în UE (1 ianuarie 2024), care are ca scop limitarea poluării din transportul maritim, companiile au estimat valorile suprataxelor pe care le vor aplica pentru transportul containerelor. În timp ce porturile europene de la Marea Mediterană se tem că majorarea costurilor va favoriza porturile nord-africane în transportul intercontinental, companiile de transport maritim se pare că vor profita de această oportunitate pentru a majora tarifele de transport care au scăzut continuu în ultimele luni de zile.

Valorile suprataxelor furnizate de companii sunt doar estimări, calculate pe emisiile medii în serviciile standard. Acestea variază în funcţie de rute, de companii, dar și de faptul că unele nave portcontainere emit mai puțin CO2 sau că transportatorul adoptă programe de reducere a emisiilor. De exemplu, potrivit Trasporto Europa, Maersk a anunțat că va oferi opțiunea unui transport „verde”, numit Eco Delivery, care va reduce suprataxele ETS.

Valorile reale vor fi furnizate însă în decembrie 2023.

Pentru serviciile din Asia către Mediterana, suprataxa variază de la 14 dolari/TEU la Hapag-Lloyd, la 20 USD la Maersk şi 40 USD la Cma Cgm. Aceste valori se ridică la 23, 30 și respectiv 60 de dolari pentru containerele frigorifice.

Suprataxele din Asia către porturile din nordul Europei vor fi mai mari: 24 de dolari/TEU pentru Hapag-Lloyd, 50 de dolari pentru Cma-Cgm și 70 de dolari pentru Maersk, valori care cresc la 62 de dolari, 80 și, respectiv, 105 USD pentru containerele frigorifice. În sens invers, companiile intenționează să aplice suprataxe mai mici.

Din Marea Mediterană până în Asia, Hapag-Lloyd ar putea percepe 14 dolari/container, iar Maersk 11 dolari, care devin 32, respectiv 17 dolari pentru containerele frigorifice. Din Europa de Nord până în Asia, Hapag-Lloyd estimează 24 USD/TEU, față de 64 USD Maersk, valori care devin, 62, respectiv 69 de dolari, pentru containerele frigorifice.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut