Companiile poloneze de producție și comerț își extind transportul intern pentru propriile nevoi, renunţând la alocarea camioanelor pentru transport internațional. Producătorii transferă mai degrabă marfa către companiile de transport sau expediţie, iar banii economisiţi îi investesc în afacerea lor principală – producţia.

Potrivit Autorității pentru Transport Internațional, în perioada 2015-2020, în Polonia, flota de transport internațional pentru nevoi proprii s-a redus la jumătate, la 8.000 de vehicule, iar numărul companiilor cu certificate pentru transport internațional a scăzut cu două treimi, la 2.400 de persoane juridice.

În transportul internațional, flota transportatorilor comerciali în 2020 ajunsese în medie la 3,4 vehicule, adică la jumătate faţă de cea a transportatorilor cu vehicule închiriate.

În aceeași perioadă, numărul companiilor angajate în transportul comercial internațional a crescut cu 16,6%, la 36.500, în timp ce numărul de vehicule folosite a crescut cu 38%, la 256.000, scrie logisticska.pl. Potrivit lui Maciej Gruc, COO Smart Project, în 2020, numărul de vehicule care efectuau transport internațional pentru nevoi proprii a constituit 3% din întregul parc auto internațional, de două ori mai puțin decât în 2015. „Cererea de transport internațional crește în fiecare an, ceea ce crește costurile de operare. Astfel, producătorii transferă marfa către companiile de transport sau expediţie, iar banii economisiţi îi investesc în afacerea lor principală – producţia.”

În transportul intern, procesul este invers. Dimensiunea flotei pentru nevoi proprii este în continuă creștere, ajungând deja la 73%, faţă de 62% în 2015. În 2020, companiile de închiriere aveau 219.000 de camioane în transport intern, 160.000 folosite pentru propriile nevoi.

Transportul internațional este efectuat în principal de companii care se ocupă de el în mod profesional. O parte a flotei trece de la transportul internațional la transportul intern, care este mai puțin solicitant și, prin urmare, mai ușor de gestionat singur.

Directorul Rhenus Road Central Cluster, Pavel Trenbitsky, explică acest fenomen într-un mod diferit. „În partea internă, există mai multă competiţie pentru resurse cu curierii în contextul dezvoltării comerțului electronic. Întrebarea este dacă aceasta este o tendință durabilă. Se poate aștepta ca unii dintre ei să se teamă de Pachetul de Mobilitate și să se mute pe intern. Ceea ce se vede clar este performanța slabă a flotei, care cu siguranță va crește deficitul, dar şi faptul că depozitele clienților și operatorilor sunt insuficiente, ceea ce duce la timpi mai mari de încărcare și descărcare. Astfel, devine un paradox că nici măcar ceea ce lipseşte nu e folosit în mod optim.”

Segmentul intern are și tarife mai mici decât cele internaționale. „Piața internă trăiește după propriile legi de ani de zile. Continuăm să solicităm mai multe controale, inclusiv nocturne, care acum sunt rare și de obicei la intrările pe autostradă. Transportul intern este scăpat de sub control, de la starea vehiculelor şi suprasarcini, până la conducerea fără pornirea tahografului”, spune Piotr Magdziak, membru al consiliului de administrație Magtrans.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut