Comentând decizia parlamentarilor europeni de a prelungi într-o nouă ediție Acordul dintre Ucraina și UE privind transportul rutier, președintele Asociației Societăților Internaționale de Transport Rutier din Polonia (ZMPD) Jan Buczek a spus că prevederile de protecție pentru jucătorii Uniunii Europene sunt mult mai slabe decât se aștepta. „Transport fără autorizație ” cu Ucraina va face ca, transportatorii din alte țări europene, precum Polonia, să simtă consecințele concurenței ucrainene, scrie Logistyka.pl.
„Suntem dezamăgiți de atitudinea pasivă a reprezentanților statelor membre care nu iau în serios argumentele și concluziile noastre formulate pe baza experienței poloneze a concurenței ucrainene și a accesului liber al acesteia pe piața transporturilor din UE”, spune Jan Buczek, citat de Logist.Today. Transportatorii din alte țări europene „vor simți și consecințele concurenței ucrainene, care distruge industria de transport poloneză”.
Statele membre au înființat un grup de lucru pentru a dezvolta un model prin care părțile să identifice transportatorii rutieri care nu respectă acordul.
CE a avut în vedere inițial anumite modificări ale acordului, inclusiv introducerea unei obligații de a deține documente care să confirme că transportatorul este autorizat în mod corespunzător să efectueze transport internațional sau introducerea unor clauze de salvgardare ca răspuns la preocupările tot mai mari ale unora dintre țările vecine în legătură cu liberalizarea pieței de transport internațional între transportatorii din UE și ucraineni. Acum Comisia Europeană consideră că, în absența contraindicațiilor, Acordul ar trebui prelungit automat cu 6 luni după 2025.