În cadrul celui de-al șaptelea Forum Internațional al confederaţiei italiene Conftrasporto, președintele Paolo Uggè a abordat și problema penuriei de șoferi, amintind că în Europa lipsesc aproximativ 400.000 de şoferi. Paolo Uggè a mai precizat că cele mai mari probleme sunt în Marea Britanie (100.000 de şoferi lipsă), Polonia și Germania (80.000 fiecare), urmate de Franța (34.000). În Italia, deficitul ar fi între 17.000 și 18.000 de șoferi.

Însă cifrele acestea mari s-ar putea reduce ca urmare a „datelor încurajatoare” care se referă la numărul de CPC pentru șoferii de vehicule industriale emise în Italia: în 2015 certificatele noi au fost 4.486, iar în 2021 au devenit 14.000. „În 2022 numărul pare să fie proiectat să crească în continuare”, e de părere Paolo Uggè. Creşte şi numărul noilor permise de conducere categoria C, de la circa 15.000 în 2015 la peste 20.000 în 2022. „Așteptările de a găsi un loc de muncă și inițiativele de promovare a formării în unele regiuni dau rezultate bune”, spune președintele Conftrasporto, citat de Trasporto Europa.

Confederația prevede creșteri şi după intrarea în vigoare a bonusului acordat permiselor de conducere pentru transportul rutier de marfă, de acoperire a 80% din costurile de obținere pentru categoriile C, CE și D și CPC. „E o gură de aer proaspăt pentru companiile de logistică şi transport rutier de mărfuri, care în Italia își schimbă aspectul devenind mai structurate, cu mai puțini proprietari şi mai multe societăți pe acțiuni”, conchide Paolo Uggè.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut