Acţiunile de protest, care au început la 1 octombrie, au afectat 36 de porturi americane de pe Coasta de Est și din Golful Mexic, care se întind din Maine până în Texas. Greva va avea, fără îndoială, un impact asupra lanțurilor globale de aprovizionare, consideră Beata Kostecka, director adjunct pentru transport maritim LCL Achiziții și operațiuni, Rohlig SUUS Logistics. Aceste terminale joacă un rol semnificativ în comerțul internațional, servind ca noduri cheie pentru transportul de mărfuri către și dinspre Asia, Oceania și Europa. State precum Texas, Georgia, Louisiana și Pennsylvania sunt printre cei mai mari importatori de mărfuri din Polonia, iar porturile din est sunt poarta lor logistică. Potrivit previziunilor, aproape 15% din livrările globale ar putea fi afectate, iar întreruperile vor afecta nu numai piața din SUA, ci și din Canada și Mexic. Şi, chiar dacă greva s-ar încheia rapid, consecințele ei vor fi resimțite mai mult timp. Unii analiști sugerează că pentru fiecare săptămână de grevă, vor exista întreruperi ale lanțului de aprovizionare de 4-6 săptămâni.

Întreruperea activităţii porturilor va duce la întârzieri de livrare, congestionare în port și costuri de transport crescute, inclusiv taxe suplimentare și timpi de inactivitate. Unele companii de transport maritim au anunțat că începerea protestelor va duce la introducerea de noi suprataxe. Situația din porturile de pe Coasta de Est ar putea fi o adevărată provocare pentru companiile care se bazează pe modelul de livrare Just-in-Time, în special pentru cele din industria auto și farmaceutică. Acestea sunt sectoare sensibile – chiar și întârzierile scurte le pot perturba în mod semnificativ procesele de producție, conducând la probleme suplimentare cu disponibilitatea produselor pe piață.

Care sunt alternativele de transport? Livrarea prin porturile vestice și necesitatea de a transporta mărfuri în partea de est a țării necesită transport lung rutier sau feroviar pe tot continentul. Mai mult, transportul navelor din Europa către aceste porturi implică traversarea Canalului Panama, care se confruntă în mod repetat cu probleme de capacitate, parțial din cauza schimbărilor climatice și nivelului scăzut al apei. Canada? Sunt proteste și acolo. Chiar dacă porturile canadiene ar funcționa normal, ar putea servi ca alternative pentru Detroit sau Chicago, dar nu și pentru porturile din Golful Mexic. Desigur, mai există transport aerian, dar este o opțiune mult mai scumpă și are limitări în ceea ce privește capacitatea de încărcătură, mai precizează Beata Kostecka.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut