Săptămâna aceasta, comunitatea de afaceri din Portul Constanța a participat la misiunea diplomatică și economică organizată de CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, în Astana, Kazahstan. Evenimentul, desfășurat pe 15 octombrie, a avut ca scop promovarea poziției comerciale strategice a Portului Constanța ca hub la Marea Neagră, pe ruta de transport a Coridorului Mijlociu.
Invitaţia a venit după ce, în aprilie 2023, Constanța Port Business Association, în colaborare cu Ambasada Republicii Kazahstan în România, a organizat în premieră Forumul Marea Caspică – Marea Neagră, care a avut ca obiectiv dezvoltarea comerțului pe Coridorul Mijlociu, explorând potențialul economic al rutei Caspice – Marea Neagră.
Organizat în colaborare cu Ambasada României în Kazahstan, Ambasada Republicii Kazahstan în România și Consulatul Onorific al Kazahstanului la Constanța, evenimentul din 15 octombrie s-a desfășurat în prezența oficialilor români din Ministerul Transporturilor, Cabinetul Primului Ministru și autorităților portuare române. Această întâlnire a oferit nu doar oportunități de întărire a relațiilor diplomatice, ci și de extindere a cooperării economice între cele două state.
Participarea mediului de afaceri din Portul Constanța, reprezentat de companii cu capital românesc și de mari investitori internaționali din sectorul operării portuare, logisticii și comerțului, a subliniat importanța evenimentului. Sub umbrela Constanța Port Business Association, aceste companii contribuie semnificativ la economia națională și locală, având o cifră de afaceri anuală de peste 2,4 miliarde de euro și asigurând circa 70% din traficul anual de mărfuri din Portul Constanța.
Evenimentul organizat de Administrația Portuară a facilitat reluarea dialogului comercial între companiile din industria portuară și de transport din România și Kazahstan. Contribuția mediului privat din Portul Constanța, reprezentat de Constanța Port Business Association, esențială prin promovarea intensă a facilităților portuare și de transport multimodal din România și interesul acordat potențialului Coridorului Mijlociu, susține premisele ca această rută să capete o importanță sporită iar Portul Constanța să devină un nod strategic pe axa comercială Est-Vest, conectând statele riverane Mării Caspice și Asia Centrală cu hinterlandul european.
Asociația a fost reprezentată la Astana de o parte din companiile membre, prin managementul firmelor Intertrans Company, Sea Container Group, Midia International, Comvex, Svad Shipping, Vittera.