Lipsa de șoferi de camion a fost mediatizată în special în contextul evenimentelor din Marea Britanie, însă „licitațiile” pentru șoferi apar constant şi în alte țări, iar cele mai recente exemple vin din Olanda.

În comparație cu Marea Britanie, Polonia sau Germania, companiile olandeze au o problemă mult mai mică în găsirea șoferilor. Cu toate acestea, noul an a început cu informații despre o „zi a porților deschise” desfăşurată la unul dintre transportatorii olandezi. Campania de trei ore s-a desfășurat la baza companiei Brinks Transport, iar șoferilor care erau gata să semneze un contract de muncă li s-a oferit un bonus de bun venit de 2.500 de euro. S-a anunțat, de asemenea, și un bonus de 1.000 de euro pentru fiecare angajat care aduce un nou coleg în companie.

Un contrarăspuns la astfel de oferte a venit o săptămână mai târziu de la transportatorul J. Heebink care a decis să se concentreze pe fidelizarea șoferilor existenți, oferindu-le un pachet de beneficii gratuite, pe lângă salariu. Așa cum este tipic pentru această țară, oferta includea fie o mașină mică de oraș (Kia Picanto), fie o bicicletă electrică de înaltă clasă (Gazelle). Sâmbătă, șoferii au ridicat deja 75 de astfel de mașini, în timp ce bicicletele au fost predate în 27 de exemplare.

Publicaţia poloneză 40ton.net subliniază că în Polonia astfel de acțiuni nu reprezintă nimic nou. Există deja transportatori locali care au apelat tot la automobile, ca un plus la remunerația pentru șoferi: modele Toyota Yaris puse la dispoziţie de Kucera Logistics Group sau modele KIA mai mari, Antrans sau Lexus NX, pentru angajații Duhabex. Acțiuni similare au fost întreprinse și în Germania, iar primele exemple în acest sens au apărut la cumpăna dintre 2018 și 2019.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut