În noaptea de 26 spre 27 februarie, duminică spre luni, agenţii Inspecției Transporturilor Rutiere Lubuskie, împreună cu ofițeri ai Administrației Naționale a Venitului, au inspectat tahografele camioanelor care circulau pe autostrada A2 și pe DN29. În total, au fost verificate aproximativ o sută de camioane, iar șoferii a trei dintre ele au fost prinși manipulând tahografe în trei moduri diferite.

Patrulele de inspecție s-au înființat în noaptea de duminică spre luni pe două căi de acces la granița polono-germană din Świecko, pe autostrada A2, şi DN29, potrivit 40ton.net. În total, au fost verificate aproximativ o sută de camioane, iar șoferii a trei dintre ele au fost prinși manipulând tahografe.

Unul dintre șoferi, pentru a-și falsifica timpul efectiv de lucru, a pus un magnet la emițătorul de impuls. Acest lucru a făcut ca tahograful să înregistreze oprirea vehiculului și repausul șoferului în timpul conducerii. În același timp, magnetul a interferat cu odometrul vehiculului. În plus, șoferul nu a introdus cardul de șofer în tahograf.

Şoferul celuilalt camion nu a introdus cardul de șofer în tahograf și, mai mult, a folosit un software de tahograf modificat ilegal care permitea falsificarea datelor înregistrate. În acest caz, tahograful a înregistrat în timpul conducerii oprirea vehiculului și odihna șoferului, iar odometrul nu a numărat kilometrii parcurși.

Un alt șofer avea în tahograf cardul soției, nu al său.

În toate cele trei cazuri, șoferii și-au pierdut permisele de conducere pentru următoarele trei luni – de anul trecut, este o pedeapsă obligatorie pentru manipularea constatată în fapt sau în ziua controlului. Împotriva transportatorilor au fost inițiate proceduri administrative, pedepsite cu o amendă de 12.000 de zloţi (circa 2.550 euro) fiecare. În plus, șoferii care au folosit magnet sau comutator vor răspunde suplimentar în instanță pentru neînregistrarea kilometrajului parcurs de vehicul. Teoretic, asta se pedepsește cu până la trei ani de închisoare, deși de obicei se aplică doar o amendă.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut