Deşi în timpul controalelor rutiere șoferul trebuie să prezinte timpii de lucru din ziua respectivă și din ultimele 28 de zile, urmând ca abia din decembrie 2024 să fie extins intervalul la 56 de zile (8 săptămâni), în Germania, în anumite circumstanțe, controlul a vizat chiar şi perioade mai extinse de lucru, de câteva luni.

La sfârşitul lunii trecute, un camion cu semiremorcă frigorifică aparținând unui transportator turc, în drumul de la Istanbul la Dortmund a fost oprit de poliția germană la aproximativ 400 km de destinație, pe autostrada A3, pentru verificarea în principal a timpilor de lucru.

Cu acest prilej, au fost constatate o serie de nereguli în ultimele 29 de zile, între care și scurtarea perioadelor de repaus zilnic și săptămânal şi prelungirea timpului de conducere, toate soldate cu o amendă pentru șofer de 2.800 de euro, iar pentru transportator de aproape 8.400 de euro.

Însă, după cum relatează 40ton.net, numărul neregulilor a fost atât de mare încât polițiștii au predat cazul ofițerilor BALM, pentru o investigație mai profundă. BALM a analizat datele începând din august 2022, descoperind o listă mult mai lungă de încălcări ale timpului de lucru. Ca urmare, penalitatea aplicată șoferului a crescut la 42.800 de euro, iar valoarea potențială a amenzii pentru transportator a fost de 128.400 EUR.

Aplicarea acestor penalităţi va fi decisă final abia după o investigație completă a BALM Bremen, compania turcă urmând să fie informată ulterior despre rezultatele anchetei.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut