În Elveția, anul trecut, au fost verificate 129.067 de camioane, camioane articulate, dube și autobuze şi au fost constatate 23.790 de încălcări ale reglementărilor privind greutățile și dimensiunile, starea tehnică și timpii de muncă și de odihnă. În 4.700 de cazuri, vehiculele verificate au fost imobilizate sau șoferilor li s-a refuzat permisiunea de a-și continua călătoria. Potrivit raportului comun emis de Oficiul Federal de Drumuri (Astra) și Oficiul Federal pentru Vamă și Securitate a Frontierei (BAZG), aproximativ 2.900 dintre vehicule erau înmatriculate în străinătate.

În 2022, pe lângă activitatea obișnuită a poliției, au fost efectuate în total 94.988 de ore de controale mobile de vehicule grele pe drumuri. În centrele de trafic intens, au mai fost efectuate 114.125 de ore de control.

32.153 de camioane, camioane articulate, dube și autobuze au fost verificate în cele șapte centre federale de control, cu 1,9% mai mult decât în anul precedent. În cazul a 1.887 de vehicule elvețiene (+2,9%) și a 9.580 de vehicule cu șoferi străini (+4,4%) s-au depus contestaţii, iar dintre acestea, 319 de vehicule elvețiene (-1,2%) și 2.063 de vehicule străine au fost imobilizate și/sau șoferii au fost împiedicați să-și continue călătoria (-2,2%).

Pe lângă controalele din centrele de control, polițiștii au efectuat și controale mobile. Un total de 58.947 de camioane, camioane articulate, dube și autobuze au fost verificate anul trecut (+0,6% față de 2021). Dintre acestea, în cazul a 5.708 de vehicule elvețiene (-1,2%) și 3.739 de vehicule străine (-9,6%) s-au depus contestaţii, dar 1.490 de vehicule elvețiene (+11%) și 828 de vehicule străine au trebuit să fie oprite și/sau șoferii au fost împiedicați să-și continue călătoria (-5,5%).

Ca și în anii precedenți, reclamațiile și imobilizările s-au datorat în principal neregulilor de greutate și dimensiuni (10.592 cazuri, -0,6% față de 2021), defectelor tehnice (6858 cazuri, -0,6%) și nerespectării perioadelor de muncă și odihnă (4.010 cazuri, +1,2% față de 2021). Manipulări ale sistemului de evacuare (inclusiv de Adblue) au fost detectate de 77 de ori (+87,8%). Trebuie remarcat faptul că pentru aceste numere sunt posibile răspunsuri multiple.

Pe lângă poliție, BAZG a verificat și vehiculele și șoferii care au intrat sau ieşit din Elveția în cadrul controalelor vamale. Anul trecut, BAZG a verificat la punctele de trecere a frontierei 37.967 de camioane, camioane articulate, dube de livrare și autobuze. Dintre acestea, 252 de vehicule elvețiene și 2.624 de vehicule și/sau șoferi străini au contestat. Și aici majoritatea cazurilor s-au referit la nereguli de greutate și dimensiuni (2.340 de cazuri), defecte tehnice (335 de cazuri) și nerespectarea timpilor de muncă și de odihnă (265 de cazuri). De asemenea, şi aici sunt posibile intrări multiple.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 3 – iulie 2023)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare