Campaniile internaţionale de control în trafic sunt tot mai dese. Astfel, după prezența serviciilor de inspecție germane pe o autostradă poloneză stârnind multe controverse, în 13-14 iunie, şoferii de camion puteau întâlni pe drumurile olandeze un amestec de inspectori olandezi, lituanieni, români și slovaci.
Această acțiune masivă a fost desfășurată în afara orașului olandez Zwolle, concentrându-se pe camioanele autohtone și străine. Un total de 99 de astfel de vehicule au fost oprite, iar inspecția lor comună a fost efectuată de echipe de control în transportul rutier din Olanda, Lituania și România, polițiști olandezi, angajați ai administrației rutiere olandeze, precum și reprezentanți ai Inspectoratului de muncă din Olanda și UE – Autoritatea Europeană a Muncii, cu sediul în Slovacia.
Principala ipoteză, ca și în cazul cooperării poliţiştilor polonezi și germani, a fost schimbul de experiență și prezentarea reciprocă a tehnicilor de control. Șoferii, pe de altă parte, au fost nevoiți să se pregătească pentru o radiografie extrem de amănunțită a vehiculelor lor. Au fost aplicate 11 instrucțiuni, au fost emise 18 amenzi și au fost inițiate 4 proceduri. În câteva cazuri, circulația a fost interzisă din cauza uzurii excesive a anvelopelor și a frânelor, precum și a depășirii înălțimii/lățimii admise a vehiculului. În plus, un șofer a fost prins folosind cardul altuia, ceea ce, conform reglementărilor olandeze, poate duce și la reţinerea propriului card de şofer. În practică, o astfel de penalizare înseamnă o vacanță obligatorie.