Convoaiele de Crăciun organizate de Coca-Cola reprezintă o campanie de marketing cunoscută de mai multe decenii, uneori oferind ocazii unice de a întâlni în Europa autotractoare americane, cu cabina plasată în spatele motorului și iluminate în mod excepțional. Acum, însă, Coca-Cola a decis să urmeze tendințele sustenabile, pregătind pentru convoi, în premieră, şi un camion electric.
Un eveniment de acest tip se desfăşoară în Elveția cu un camion Scania 25P complet electric, prezentat împreună cu un generator electric Carrier și un lift de descărcare alimentat de baterii. Mașina este utilizată pentru livrarea şi aprovizionarea standurilor de Crăciun ale Coca-Cola în 20 de locații. Acesta circulă prin țara muntoasă, oprindu-se în fiecare zi în altă parte, însă Elveția este suficient de mică pentru ca gama Scania 25P, cu autonomie de aproximativ 300 km, să nu întâmpine probleme.
Această idee elvețiană nu este întâmplătoare. Coca-Cola investește în general mult în camioane electrice, dorind să fie unul dintre pionierii mondiali în domeniu. Acesta este și motivul pentru care compania a început recent să achiziţioneze șasiul electric Renault Trucks D E-Tech Range. Aceste vehicule vor efectua lucrări normale de distribuție în Belgia, deservind în principal rute urbane și parcurgând până la 150 de kilometri pe schimb.