COSCO și-a vândut cota de 30% din Duisburg Gateway Terminal (DGT) către Duisport, operatorul portului Duisburg. Deocamdată, cele două părți nu au dezvăluit motivele din spatele plecării COSCO. Portul Duisburg joacă un rol important în comerțul chinezesc din Europa, cu peste 30 de trenuri zilnice care vin de pe Noul Drum al Mătăsii.

Tranzacția a avut loc în iunie, dar a fost ținută secretă până acum, după cum a spus Duisport pentru WDR, un radio public german. Previziunile inițiale estimau că DGT ar fi trebuit să gestioneze 850.000 de TEU pe an, printre alte conexiuni primind peste 100 de trenuri săptămânale de pe Noul Drum al Mătăsii. Rămâne acum de văzut dacă ieșirea COSCO din terminal va avea vreun efect specific asupra acestei rute comerciale.

Vestea vine la doar câteva zile după ce COSCO a primit un procent mai mic de acțiuni la Container Terminal Tollerort (CTT). Acordul inițial prevedea achiziţionarea de către COSCO a 35% din acțiunile CTT, dar guvernul german a stabilit o participaţie de doar 25%. Asta pentru că oficialii germani erau îngrijorați de faptul că astfel China își va găsi calea spre a deține portul Hamburg în viitorul apropiat.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut