Dacă în ianuarie 2022, o cursă cu camionul în Turcia, de la Istanbul la Izmir (circa 480 km), costa 5.265 de lire (139 de euro), acum costul a crescut la 18.600 de lire (490 de euro). Prețul unui produs care costă 5 lire kilogramul în câmp creşte de cel puțin 10 ori până în momentul în care ajunge pe rafturile supermarketurilor din oraș, potrivit Lojiport.

Tarifele au fost majorate din cauza creșterii prețurilor la combustibil, poduri și autostrăzi, concluzionează deputații CHP, Ahmet Akın și Özkan Yalım, care au mers de la Istanbul la Izmir cu camionul pe care l-au folosit în urmă 2,5 ani pentru a atrage atenția asupra acestei situaţii. Atunci au umplut rezervorul camionului cu motorină, care era 9,31 lire pe litru, au consumat motorină în valoare de 2.899 de lire între cele două orașe și au plătit 2.366 de lire pentru Podurile Yavuz Sultan Selim și Osmangazi și autostrăzile cu taxă. Astfel, drumul camionului care transporta produse alimentare luate de pe câmp a costat 5.265 de lire.

Din ianuarie 2022, prețurile la motorină și autostrăzi au crescut de mai multe ori. Astăzi, costul unui camion de la Istanbul la Izmir este de 18.600 de lire. Un litru de motorină costă 44 de lire, taxa pe podul Yavuz Sultan Selim a ajuns la 545 de lire, iar pentru Podul Osmangazi 1.765 de lire. Taxa pe autostrada Izmir a ajuns la 2.585 de lire.

Deputatul CHP Izmir, Mahir Polat, reamintește că, în ultimele 9 luni, s-a înregistrat o creștere de 185% pentru Podul Çanakkale, 192% pentru Podul Osmangazi, 194% pentru Tunelul Eurasia, 250% pentru Podul Yavuz Sultan Selim, 288% pentru Podul Martirilor din 15 iulie și 288% pentru Podul Fatih Sultan Mehmet. Subliniind că toată lumea, de la producător până la consumator, are probleme, Polat a spus: „În timp ce contractorii garantați ai guvernului sărbătoresc, cetățenii sunt oprimați din ce în ce mai mult în fiecare zi. Creșterile de transport se reflectă pe rafturi și ghișee. Producătorii nu își pot vinde produsele pe teren, șoferii nu pot efectua transport din cauza taxelor de motorină, pod și autostradă.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut