În Germania, în cel de-al treilea trimestru al anului 2022, situația economică a fost caracterizată de diverse explozii de costuri, după cum relevă analiza economică a Asociației Federale de Transport Rutier, Logistică și Management al Deșeurilor (BGL) realizată pe baza unui sondaj care a cuprins 398 de companii, dar la care au răspuns doar 220.

Conform analizei, costurile ridicate au putut fi doar parțial transferate în prețurile mărfurilor, chiar dacă Oficiul Federal de Statistică a raportat o creștere a acestora în T3 2022 cu 14,9% față de același trimestru al anului precedent. Iar așteptările pentru semestrul următor trimestrului de raportare au fost mult mai pesimiste, potrivit Verkehrs Rundschau.

Proporția companiilor cu costuri totale mai mari a scăzut de la 92% în T2 2022, la 88% în T3 2022, în vreme ce ponderea companiilor cu costuri reduse a crescut de la 0,5% la 2%. Circa 69,5% (trimestrul precedent 68,5%) dintre companii au înregistrat costuri mai mari cu personalul, 79,5% (T2: 82%) costuri mai mari cu vehiculele și 73% (T2: 85,5%) cu combustibilul.

Pentru jumătatea de an care urmează trimestrului de raportare, 81% dintre companii au previzionat creșterea costurilor totale din cauza cheltuielilor cu personalul, vehiculele și combustibilul.

Pentru companiile chestionate, T3 2022 a fost cel mai prost trimestru din ultimii opt ani. Ca și în trimestrul precedent, doar 13% dintre companiile chestionate și-au evaluat rezultatele operaționale ca fiind bune, faţă de 14% în T3 2021.

Comparativ cu trimestrul precedent, circa 10% dintre companiile chestionate și-au crescut numărul de șoferi în T3 2022. Pentru semestrul următor, 10,5% dintre companii se așteptau la o creștere a numărului de șoferi. La pol opus, 13% au presupus că vor fi mai puțini șoferi (14% în trimestrul precedent).

În T3 2022, flota a scăzut pentru a cincea lună consecutiv, până la a doua cea mai proastă valoare din ultimii 13 ani. Astfel, doar 4,5% dintre companii au declarat că și-au mărit capacitatea flotei comparativ cu trimestrul precedent (- 5%), iar 13% că şi-au redus flota (15% în trimestrul precedent).

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut