Creșterea costurilor de transport rutier de marfă, care sunt duble față de restul Regatului Unit, afectează Greater London. Cel mai recent indice al Transport Exchange Group (TEG) relevă că prețul mediu pe milă pentru vehiculele de transport și de curierat din zona Londrei a crescut cu 11,6 puncte procentuale din martie până în aprilie 2022, în vreme ce, în Marea Britanie în ansamblu, creșterea a fost la jumătate (5,3%).

Indicele TEG arată că prețurile medii de transport și curierat din Marea Britanie urmează tendințele din anii anteriori, ceea ce înseamnă o scădere după vârful obișnuit de Crăciun și Anul Nou, urmată de o creştere de la o lună la alta. Indicele dezvăluie, de asemenea, creșteri substanțiale de la an la an, prețul mediu pe milă înregistrând un plus de 16% în trei ani, potrivit Motor Transport. Birocrația post-Brexit, întârzierile în controalele importurilor din UE și previziunile de inflație de 10% în cursul anului, sunt factorii declanșatori ai majorării costurilor de transport. Însă datele sugerează că aceste costuri în creștere nu sunt neapărat resimțite de companii și consumatori în măsura în care s-ar putea aștepta. „Odată cu scumpirea costului de trai, ca urmare în special a creşterii preţului la energie, mulți consumatori fac alegeri pentru a echilibra bugetele gospodăriilor. ONS a anunțat o contracţie de 1,4% în retail în martie, iar cheltuielile pentru alimente au scăzut cu 6,1% în martie, în comparație cu februarie. Reducerea cheltuielilor de către consumatori se reflectă într-o cerere redusă de marfă, menținând creșterea prețului de la lună la lună la transportul de marfă relativ modestă.”

De asemenea, există dovezi că întreprinderile de transport și depozitare sunt conștiente de presiunile asupra consumatorilor. Potrivit ONS, 56% dintre aceste afaceri au raportat o creștere a prețului materialelor, bunurilor și serviciilor necesare pentru a-și desfășura afacerea. Cu toate acestea, doar 35% au transferat unele sau toate aceste creșteri. „Indicele TEG e rezultat al multor factori diferiți care afectează starea industriei. Afacerile de transport și de curierat trebuie să răspundă fluctuațiilor în costuri care vor genera efecte secundare în numeroasele industrii care lucrează cu acestea. Cererea de mărfuri în mod clar nu este chiar ce era, în mare parte din cauza creșterii costului de trai. Consumatorii cumpără mai puțin, ceea ce limitează prețul pe milă, în ciuda altor factori, cum ar fi costurile ridicate ale combustibilului și birocrația Brexit. Însă nu e cazul şi în Londra, unde creșterile de preț în ultima lună au fost duble față de media națională. Rămâne de văzut dacă aceste condiții din Londra cresc prețurile în toată Marea Britanie”, declară Lyall Cresswell, CEO al TEG.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut