Presiunea costurilor în logistica mărfurilor generale a continuat în a doua jumătate a lui 2023, potrivit Asociației Germane de Transport și Logistică de Marfă (DSLV). Potrivit indicelui pentru grupaj al DSLV, costurile de manipulare aferente transportului au crescut cu 3,2% față de aceeași perioadă a anului trecut.

După cum relatează Verkehrs Rundschau, creșterea costurilor cu personalul (+4,6%) și cu materialele (+4,1%) a condus la creșterea costurilor totale de proces în rețelele de marfă generală ale expeditorilor de marfă. Majorarea costurilor cu spațiul, energia și asigurările, precum și a costurilor de operare a cauzat o creștere suplimentară a costurilor.

De asemenea, introducerea de noi tarife de taxare pentru camioane la 1 decembrie 2023 este deja vizibilă într-o comparație de șase luni. Creșterea taxelor de drum cu 23,7% a avut impact asupra costurilor de călătorie legate de transport pe întreaga perioadă analizată. Deși costurile cu taxele sunt incluse într-o proporție relativ scăzută de 3,6% în prezent, „acest nivel va avea o influență din ce în ce mai mare asupra indicelui general”, prezice DSLV.

La 1 iulie 2024, se aşteaptă o nouă creștere a costurilor odată cu extinderea cerinței de taxare la vehicule cu MTMA de 3,5 t sau mai mult.

Costurile cu combustibilul au fost însă contrare tendinței, contractându-se cu 9,9% în ultimele șase luni ale anului trecut, comparativ cu a doua jumătate a lui 2022. Ajustat cu evoluția costurilor cu combustibilul și de taxare, indicele arată o creștere de 4,4% pentru manipularea mărfurilor generale.

Indicele de cost DSLV include date colectate de compania de consultanță Forlogic din 13 rețele de marfă generală și companii de logistică, un total de 116 depozite și 19,5 milioane de expedieri procesate.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut