Se estimează că ponderea transportului feroviar de marfă se va dubla până în 2050. Însă pentru a face față volumelor în creștere, este necesară o investiție publică de 490 de miliarde de euro în infrastructura feroviară TEN-T, plus 47 de miliarde de euro investiţii private. Aceasta este concluzia studiului Roadmap to Zero Carbon Combined Transport 2050, prezentat de firma de consultanţă d-fine, în numele Uniunii Internaţionale pentru Transport Combinat feroviar rutier (UIRR).

Prognozele arată că volumele de transport feroviar de marfă ar putea să se tripleze până în 2050, de la 400 tone-kilometri în 2020, la 1.150 tone-kilometri pe an. Transportul combinat va crește și mai rapid, cu 360% în următorii 30 de ani. În consecinţă, şi numărul trenurilor de marfă se va dubla, de la 6.100 în 2020, la 13.800 în 2050. Iar pe măsură ce numărul de călătorii cu camioanele va scădea, cota modală a transportului feroviar va crește de la 22 la 44%.

Pentru a se atinge aceste cifre, studiul a calculat diverse scenarii pentru un surplus de capacitate. În ceea ce privește trenul, de exemplu, se pot obține câștiguri de capacitate prin ajustarea la un profil P400 (creștere de capacitate de 5%) și trenuri lungi, de 740 m (creștere de 41%).

Cu toate acestea, se poate ajunge la mai mult în ceea ce privește capacitatea infrastructurii. Se poate obține un câștig uriaș prin creșterea vitezei trenului la 100 km/h (+61%). ERTMS și TimeTable Redesign vor însemna, de asemenea, foarte mult, dar cel mai mare câștig – chiar triplare – s-ar putea obține prin eliminarea blocajelor.

Per total, creșterea potențială a capacității în cadrul infrastructurii existente este de 150%, potrivit studiului citat de Rail Freight, dar pentru asta e nevoie de 490 de miliarde de euro finanțare publică. În plus, sectorul privat va trebui să facă investiții, pentru că sunt necesare încă 300 de terminale, iar cele existente trebuie modernizate. Toate acestea ar putea duce la o creștere de 100% a capacității terminalelor, dar pentru asta ar fi nevoie de încă 47 de miliarde de euro până în 2050.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut