Exporturile de ulei de măsline Made in Italy s-au dublat (+100%) ca valoare în ultimii douăzeci de ani, cu o accelerare impresionată de la declanşarea pandemiei de Covid-19, moment în care oamenii s-au orientat mai mult către consumul de produse sănătoase. Aceasta este concluzia analizei Coldiretti pe datele Istat referitoare la prima jumătate a anului 2021, lansată cu ocazia începerii recoltei de măsline în Italia.

Cu 315 milioane de kilograme, Italia se situează pe locul al doilea la producţia mondială după Spania, a cărei recoltă este ușor în scădere față de anul trecut, de 1,25 miliarde de kilograme. Pe locul al treilea se află Tunisia, cu o campanie normală de 250 de milioane de kilograme, în timp ce pe locul patru se află Grecia, unde se așteaptă însă una dintre cele mai slabe campanii din perioada postbelică, cu o producție care ar trebui să ajungă la 200 de milioane de kilograme, la fel cu cea a Turciei, într-un ușor declin.

Cererea mondială de alimente sănătoase determinată de urgența sanitară – subliniază Coldiretti – și efectele pozitive asupra sănătății asociate consumului de ulei de măsline dovedite de numeroase studii științifice au făcut ca cerințele segmentului de populație  atent la calitatea dietei sale să crească, cu o majorare a valorii achizițiilor de 5% în primele șase luni din 2021.

Aproape jumătate din producţia italiană ajunge în țările Uniunii Europene, unde cererea a crescut cu 98% de-a lungul ultimilor 20 de ani. Însă în Asia se înregistrează cea mai semnificativă creștere, exporturile către această zonă aproape triplându-se (+162%).

Principala piață de desfacere a uleiului de măsline extra virgin italian este cea a Statelor Unite, care absorb aproape o treime din total, cu o creștere de 73% în 20 de ani, în timp ce pe locul doi se află Germania (+95%), care devansează Franța, Marea Britanie și Japonia.

Boom-ul italian împinge astfel consumul total în lume la 3,2 miliarde de kilograme de ulei de măsline, potrivit analizei realizate de Coldiretti pe baza datelor referitoare la ultimul an, americanii fiind în fruntea clasamentului datorită celor 357 de milioane de kilograme consumate.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut