Camioanele aşteaptă săptămâni la rând pentru operaţiunile de încărcare şi descărcare sau pentru trecerea frontierei de stat a Ucrainei cu Moldova şi România la punctele de control Reni-Giurgiuleşti şi Orlovka-Isaccea. Autorităţile locale se văd nevoite să găsească de urgenţă soluţii şi să amenajeze parcări pentru camioane.

Pe şoselele din zona ucraineană Reni s-au format acumulări uriașe de vehicule grele, potrivit Yug.Today. Acest lucru s-a întâmplat din cauza faptului că un flux mare de cereale este trimis în portul Reni. După cum a declarat Igor Plehov, primarul din Reni, cozile de camioane depășesc deja orice limite rezonabile și chiar împiedică munca pe teren. Unii fermieri se plâng că utilajele agricole nu pot trece de la un teren la altul, deoarece parcelele sunt separate printr-un drum pe care numărul de camioane ajunge la patru mii pe zi. „Şeful Administrației Regionale Izmail, Rodion Abashev, a vizitat comunitatea Reni şi am studiat împreună starea pe teren. Am ajuns la concluzia că există o singură cale de ieșire din situație – construirea unor parcări mari, de până la 5 hectare fiecare. În același timp, nu putem permite înstrăinarea unor suprafețe atât de mari de pământ, după cum am declarat deja conducerii Serviciului Rutier din regiunea Odesa”, a spus Igor Plehov.

Acesta propune un compromis: camioanele se vor deplasa pe marginea drumurilor cu lățimea de până la 10 metri. Și Ukravtodor, care este responsabil cu întreținerea drumurilor, va trebui să se ocupe de amenajarea parcării camioanelor. „Suntem pregătiți să alocăm şi terenuri, dar nu în detrimentul propriilor interese. Asta înseamnă că vor fi doar închiriate, adică bugetul comunității va primi venituri suplimentare. Există firme private care sunt de acord cu astfel de condiții. Am primit deja 200.000 UAH (peste 6.300 euro) pentru închirierea locurilor de parcare, însă și consiliul orășenesc suportă cheltuieli considerabile pentru asigurarea ordinii sanitare. În plus, există și problema siguranței rutiere. Camioanele distrug suprafața drumului, inclusiv pe drumurile locale, de reparaţia şi întreţinerea cărora răspunde consiliul orăşenesc.”

Documentația de proiectare și deviz pentru parcări în zona Reni este deja în curs de pregătire, iar finanțarea pentru construcție se va face cel mai probabil de la bugetul regional. Lucrările au fost deja efectuate în satul Orlovka, unde autostrada Odesa-Reni a fost aproape complet eliberată de acumularea de vehicule grele. Situl este în pregătire şi în zona punctului de frontieră Reni-Giurgiuleşti.

Logist.Today reamintește că este planificată construirea a 4 șantiere în regiunea Odesa, cu o capacitate medie de până la 200 de mașini. În plus, este planificată introducerea unei cozi electronice, datorită căreia fiecare șofer va putea să-și prezică sosirea în parcare, precum și să informeze online pe ceilalți utilizatori ai drumului despre volumul de lucru al șantierelor.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut