Presa poloneză informează despre cozile lungi și persistente către granița polono-belarusă din Bobrowniki. La începutul săptămânii, timpul de așteptare era de peste o zi, în timp ce miercuri, 22 iunie, ajunsese la aproximativ 21 de ore. Presa estimează că aproximativ 380 de camioane stau la coadă către Bobrowniki, iar 142 de vehicule au fost eliberate în ultima tură de douăsprezece ore. Însă şoferii şi transportatorii prezintă o situație complet diferită, cu cozi incomparabil mai lungi și timp de așteptare numărat în zile. Această situație se referă atât la punctele de trecere a frontierei poloneze cu Belarus, adică Bobrownik și Koroszczyn, cât și la punctele de trecere din Lituania spre Belarus, utilizate acum și de transportatorii polonezi.

În cazul punctului Koroshchyn și a traficului spre Belarus, publicaţia 40ton.net subliniază că, atunci când situația este bună, durează aproximativ 2-4 zile, iar când traficul devine mai intens, timpul de așteptare poate fi chiar și de 7-8 zile. În cazul graniței Soleczniki, din Lituania spre Belarus, şoferii petrec într-o piaţă desemnată uneori 5 zile sau chiar o săptămână pentru a trece. Așteptarea menționată mai sus în piață, în locul cozii obișnuite, are loc și la Bobrowniki, la întoarcerea din Belarus în Polonia. Aproximativ trei zile sunt presupuse acolo ca timp de așteptare. În Koroszczyn, întoarcerile sunt adesea mai rapide, din cauza numărului mai mic de vehicule, cu condiția ca șoferul să nu fie selectat pentru examinarea cu raze X a vehiculului.

Aceste cifre sunt însă de câteva ori mai mari decât cele raportate oficial de Administrația Națională a Taxelor (KAS) și pe afișajele de pe marginea drumului. Aparent, serviciile lituaniene îi informează pe șoferi despre timpul real de așteptare de 80 sau 120 de ore, în timp ce în Polonia informațiile vin de la alți șoferi.

Interesant este că structura vehiculelor care stau la coadă s-a schimbat. Până de curând, erau în principal camioane din Belarus, Lituania, Letonia și părțile de est ale Poloniei. Cu toate acestea, de când au dispărut camioanele din Belarus, din cauza sancțiunilor, au fost mai multe camioane din alte regiuni ale Poloniei. Transportatorii sunt tentaţi cu tarife foarte mari, de ordinul chiar a 3.000-4.000 de euro, pentru parcurgerea unei distanțe de 230 de kilometri (într-o săptămână). Există, de asemenea, mai multe camioane din țări non-UE care nu sunt acoperite de sancțiuni – vehicule din Kazahstan sau chiar din țările balcanice. Pe deasupra, mai sunt și belaruși care își înființează filiale în Polonia pentru a se elibera de sancțiunile UE.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut