Aglomerația din primele două porturi de containere din China, Shanghai și Ningbo, s-a înrăutățit după închiderea unui terminal de containere din Ningbo, unde săptămâna aceasta a fost detectat un caz de Covid-19. Navele au fost redirecționate către alte terminale și porturi care funcționează deja la capacitate maximă. Reuters a raportat că 40 de nave portante au așteptat joi la ancorajul exterior Zhoushan, după ce alte 30 au așteptat cu două zile mai devreme. De asemenea, Shanghai a raportat că se confruntă cu cea mai gravă congestie din ultimii trei ani.

Terminalul de containere Ningbo Meidong (MSICT), situat pe insula Meishan din Ningbo, a suspendat toate operațiunile miercuri dimineață, după ce un muncitor portuar a fost testat pozitiv pentru Covid-19. Alte terminale din Ningbo continuă să funcționeze, dar unele au impus restricții care limitează numărul de persoane și containere ce intră în zonele portuare.

Maersk a emis o declarație, spunând că alte terminale de la Ningbo „funcționează normal“, unele nave care fac escală la Meidong fiind mutate în alte terminale din port. De asemenea, a declarat că serviciul său VSA AC6 (Asia-America de Sud), care trebuia să apeleze la MSICT săptămâna viitoare, cu Seaspan Oceania, va omite acum Ningbo.

CMA CGM a declarat că unele nave vor fi redirecționate către Shanghai sau vor sări peste escala la Ningbo, în timp ce Hapag-Lloyd se așteaptă ca suspendarea din Meidong să provoace întârzieri în unele traversări planificate, potrivit unui comunicat al companiei.

Nerijus Poskus, vicepreședinte Global Ocean la platforma pentru logistică globală Flexport, a avertizat că închiderea terminalului ar putea duce și la probleme ale transportului cu camioanele. „Nu știm cât va dura această închidere, dar cu timpii de așteptare medii ajunşi în prezent la 2-4 zile, așteptați-vă să adăugați o altă zi la fiecare oră în care terminalul Ningbo Meishan este închis. Pentru orice marfă care trece deja prin acel terminal, întrebarea nu este dacă va fi afectată, ci pentru cât timp. Dacă aveți încărcături urgente care nu se află deja la Ningbo, cel mai bine este să le încărcați în camioane (atâta timp cât nu este necesar un test ARN special pentru șoferi) până la Shanghai și apoi să plătiți pentru serviciile oceanice premium de acolo. Cu toate acestea, în doar câteva zile și camioanele se vor aglomera.“

Și aeroporturile Chinei se confruntă cu dificultăți. Deoarece mai mulți membri ai echipajului au rezultate pozitive pentru Covid-19, afectând astfel disponibilitatea forței de muncă, China Cargo Airlines și China Eastern Airlines au suspendat transportul de pasageri până la sfârșitul lui august, relatează Everstream Analytics. „Este posibil ca situația să provoace aglomerații și întârzieri în aeroporturi și să declanșeze creșteri suplimentare ale preţurilor din cauza pierderii capacității de încărcare aeriană. Principalele aeroporturi din China au restricționat operațiunile pentru a întreprinde lucrări de dezinfecție și, ca urmare, au fost raportate lipsuri de capacitate de zbor și de personal.“

Everstream subliniază, de asemenea, că focarele de Covid-19 cauzează probleme de transport nu numai în porturile chineze. Vietnamul, odată considerat un succes în gestionarea Covid-19, se luptă acum să stăpânească un focar în creștere de infectări cu varianta Delta în ultimele săptămâni.

Provinciile sudice ale țării, în special orașul Ho Chi Minh, au fost grav afectate. Autoritățile au pus în aplicare o serie de restricții care au paralizat lanțul de aprovizionare al țării, iar reglementările au dus pentru multe companii la încetarea temporară a operațiunilor. Portul Cat Lai, care deservește orașul Ho Chi Minh, a atins capacitatea maximă din cauza indisponibilității companiilor de a primi marfă importată, relatează Everstream.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut