Creșterea transportului de containere între China și Europa a fost evidentă în primele șase luni ale anului. Deşi tendința se manifestă de ceva timp, acum ea a fost accelerată de lipsa şi timpii de așteptare a navelor și aeronavelor care au împins mărfurile pe șine. Conform operatorului intermodal Utlc Era (United Transport and Logistics Company – Eurasian Rail Alliance), 200.200 TEU au călătorit cu trenul în primele șase luni ale anului din China în Europa, cu 42% mai mult decât în aceeași perioadă a anului precedent. În sens invers, au circulat mai puține containere (116.500), dar cu o creștere procentuală mai mare, de 80%. Principalele locații de transport maritim din China sunt Xi’an (36%), Chengdu (22%) și Chongqing (20%).

Utlc Era specifică şi principalele tipuri de mărfuri transportate cu trenul de la est la vest în 2020: produse electrice (85.135 TEU), produse de inginerie (80.556 TEU) și componente pentru autovehicule (57.796 TEU). Aceste trei categorii reprezintă 40% din mărfurile transportate, în timp ce în urmă cu doar trei ani, acestea reprezentau aproximativ 80%. Noile mărfuri care iau trenul au o valoare mai mică, precum componentele din plastic (28.838 TEU), lemn (14.859 TEU), textile (12.825 TEU), articole pentru optică (10.704 TEU), cauciuc și produse din cauciuc (7.509 TEU).

Potrivit lui Alexey Grom, CEO al Utlc Era, succesul trenului derivă nu numai din neajunsurile transportului maritim și aerian, ci și din „viteza ridicată și fiabilitatea serviciului și tarifele stabile, care în prezent nu sunt de așteptat să crească”. Un alt element important este întărirea legăturii dintre China și Europa, care permite transporturilor Utlc Era să parcurgă cei 5.430 de kilometri dintre frontiera chineză și cea europeană în doar cinci zile. La granița dintre China și Kazahstan, noul TransTerminal Dostyk a fost construit la sfârșitul lui iunie şi are capacitatea de a muta 700.000 TEU pe an.

Utlc Era – o alianţă comună între căile ferate din Belarus, Kazahstan și Rusia – susține că va efectua 90% din călătoriile de tranzit între China și Europa și se așteaptă la o creștere suplimentară a traficului cu 20% în ultimele luni ale lui 2021. În 2020, compania intermodală a gestionat 547.000 TEU, cu 54% mai mult decât în anul precedent. „Suntem cu doi ani înaintea previziunilor noastre.“

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut