Potrivit Observatorului plăţilor şi întârzierilor la plată în sectorul transportului rutier din Spania, pregătit de Fenadismer, în iunie, termenele de plată în sector au fost majorate, în medie, la 87 de zile. Circa 73% dintre clienții transportatorilor au depăşit termenele, din care 22% au plătit la peste 6 luni, ceea ce va fi sancționat cu amenzi de până la 30.000 de euro în caz de recidivă odată cu aprobarea noii Legi.

În ultimii 10 ani, de la lansarea Observatorului privind evoluția termenelor de plată în sectorul transportului rutier, s-a observat în fiecare lună o nerespectare scandaloasă și sistematică a termenelor maxime de plată de către expeditori și operatorii logistici și intermediarii care angajează transportatorii.

Tendința de creștere a întârzierilor observată în special după debutul pandemiei de Covid-19 s-a accentuat, situându-se, în medie, la 87 de zile în iunie, mai mare decât luna precedentă (84 de zile). Astfel, în iunie, nu mai puțin de 73% din plățile efectuate către companiile de transport de către clienții lor nu au respectat legislația în vigoare, prin depășirea perioadei maxime de 60 de zile de la finalizarea serviciului, adică mai mult de 7 din 10 plăți din sector nu au respectat legislația. În plus, în 48% din cazuri plățile au fost efectuate în mai mult de 90 de zile și peste 22% în mai mult de 120 de zile, perioadă în care transportatorul a trebuit deja să avanseze până la două trimestre 21% TVA către Trezorerie, cu incertitudinea recuperării sumelor în 6 luni sau mai mult.

Proiectul de lege care se află în prezent în Senatul spaniol, pe lângă sancțiunile economice de până la 6.000 de euro deja incluse în actuala lege, introduce o nouă sancțiune, de până la 30.000 de euro, pentru cele mai abuzive situații de recidivă în ceea ce privește termenele de plată, în special în acele cazuri în care „comportamentul afectează în mod semnificativ capacitatea și solvabilitatea economică a creditorului sau perioada maximă legală de plată a fost depășită cu peste 120 de zile”.

În ceea ce privește mijloacele utilizate pentru plata transportatorilor, în iunie cea mai uzitată modalitate continuă să fie transferul bancar (45%), urmat de confirmare (39%), bilet la ordin (16%) și CEC (<1%).

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare