Deși transportul feroviar de pasageri s-a contractat din cauza pandemiei de Covid-19 și încă nu și-a putut reveni, partea de marfă a crescut continuu după primele luni de pandemie. Operatorul de stat, TCDD Tasimacilik, dar și operatorii privați, Omsan Lojistik și Korfez Ulastirma, au reușit să-și crească volumele în ultimii doi ani. Mai mult, TCDD a atins nivelul record de 33 de milioane de tone, din volumul total de transport feroviar de marfă care a ajuns la 38 de milioane de tone.
Transporturile feroviare interne din Turcia au fost stabile în 2020 și au crescut cu 10% în 2021. Cererea a crescut mai mult, dar operatorii nu au putut să o satisfacă în întregime. Pe de altă parte, creșterea transporturilor internaționale este remarcabilă. Volumele transportate de trenurile de export/import au crescut cu 35% în 2020 și cu 24% în 2021, datorită în principal trecerii de la transportul rutier la cel feroviar.
Cea mai mare pondere în transporturile internaționale aparține traficului spre vest, între Turcia și Europa (aproximativ 75%). Acest trafic a crescut cu 50% între 2019 și 2021. O creștere chiar mai mare a fost observată în traficul spre est: în primii doi ani de pandemie, transportul pe calea ferată Baku-Tbilisi-Kars a crescut cu 200%, iar prin Iran cu 100%.
Echilibrul dintre trenurile de containere și trenurile convenționale nu s-a schimbat în acest timp. Ponderea trenurilor de containere a crescut cu 2%, ajungând la 41%.
Aproximativ 60% din transportul de marfă este realizat de locomotive și vagoane TCDD. Vagoanele private au a doua cea mai mare pondere (30%). Vagoanele private au fost prima investiție a companiilor private în transportul feroviar și au crescut rapid în ultimul deceniu. Creșterea aproape s-a oprit în timpul pandemiei, când ponderea a scăzut puțin. Restul de 10% este realizat de locomotive ale operatorilor privați, cu vagoane care le aparțin.