Tarifele de transport în Franța au fost constante în februarie, în contextul scumpirii motorinei, scăderii volumelor transportate şi a unui tablou social tensionat, relevă cea mai recentă analiză Upply.

Situația socio-economică din februarie este mixtă: în transportul maritim, energie, auto sau lux, companiile franceze de top, precum CMA CGM, au anunțat profituri record, indicele PMI care măsoară activitatea sectorului privat a revenit la 51,6 în februarie, marcând cea mai mare rată de expansiune a economiei franceze din iulie 2022 încoace, iar Banca Franceză și INSEE au exclus riscul de recesiune.

Cu toate acestea, în sectorul modei s-au înmulţit falimentele, inflația a afectat cumpărăturile francezilor, iar proiectul de reformă a pensiilor cristalizează și mai mult tensiunile.

În acest context turbulent, prețurile transportului rutier au rămas aproape stabile. Indicele Upply Freight arată o creștere timidă de 0,2%, de parcă piața s-ar fi aflat într-o poziție de așteptare, dar analiza componentei diesel relevă o altă realitate.

Repercutarea modificărilor costurilor cu combustibilul are loc, în general, cu un decalaj de o lună. În ianuarie, creșterea prețului motorinei a fost de 2,4%. Ponderea combustibilului în costul total al transportului variază, potrivit CNR, de la 20% la 26,5% în funcție de tipul de transport. Prin urmare, se aşteaptă o creștere minimă, între 0,5% și 0,65%, știind că indicele CNR LD EA pe distanţă lungă a crescut cu 0,8% în ianuarie.

Prin urmare, majorarea prețurilor de transport observată în februarie este motivată mai ales de creșterea preţului motorinei la pompă în ianuarie. În plus, climatul economic lent provoacă o cerere slabă, ceea ce duce la o contracție a nevoilor de transport în Franța și la scăderea tarifelor spot.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut