Potrivit Transport intelligence (Ti), creşterea constantă a costurilor de operare începând cu T1 2022 a încetinit substanțial în T4 2023, în special în economiile occidentale. Însă, potrivit previziunilor, costurile vor continua să crească și să rămână ridicate comparativ cu normele istorice, în special în economiile occidentale, şi mai puţin în Asia de Nord-Est.
Ratele de neocupare rămân semnificativ mai ridicate în T4 2023 decât în T4 2022 în toate cele trei regiuni majore (Europa, America de Nord, Asia de Nord-Est), din cauza afluxului de noi oferte și a moderării cererii. La mijlocul/sfârșitul anului 2024 și ulterior, piața ar putea înregistra din nou rate mai scăzute de neocupare și niveluri de ofertă mai mici, deoarece finalizarea redusă a depozitelor împinge în scădere locurile vacante și cererea se redresează.
Cererea de depozite s-a răcit substanțial pe tot parcursul lui 2023. În 2024, piața depozitelor este de așteptat să urmeze aceeași cale ca și economia globală, înregistrând o posibilă redresare a cererii, mai ales în a doua jumătate a anului.
Europa și Asia de Nord-Est au înregistrat o creștere marginală a costurilor în T4 2023, de 0,7% și, respectiv, 0,3%. America de Nord a raportat o scădere de 3,8% a costurilor, determinată în principal de ieftinirea chiriilor din Canada. În viitor, costurile de depozitare vor continua să crească și să rămână ridicate în comparație cu normele istorice, mai mult în economiile occidentale decât în Asia de Nord-Est.
Costurile din Asia de Nord-Est ar trebui să rămână în mare parte constante sau să scadă în funcție de piață, deoarece o abundență de oferte lasă puțin loc pentru creșterea costurilor şi a chiriei.