Germania rămâne o destinație centrală pentru transportul rutier internațional de marfă, însă numărul manipulărilor și abuzurilor în acest sector este în continuă creștere. Poliția germană raportează cazuri frecvente de încălcări grave, multe dintre ele fiind considerate organizate și realizate la ordinul angajatorilor, nu doar al șoferilor individuali.

Una dintre cele mai frecvente practici este manipularea tahografelor digitale. Metodele includ utilizarea cardurilor de șofer false, ocolirea dispozitivelor de înregistrare și modificarea senzorilor tahografului. Aceste manipulări permit conducerea fără respectarea timpilor legali de odihnă, afectând siguranța rutieră.

O altă problemă majoră, potrivit VerkehrsRundschau, o reprezintă utilizarea emulatoarelor AdBlue, care păcălesc sistemele de reducere a emisiilor poluante. Aceste dispozitive permit companiilor să economisească bani pe taxe și întreținere, dar contribuie la poluarea mediului și la eludarea reglementărilor privind emisiile.

Potrivit Roadpol, în 2023 au fost inspectate peste 248.000 de camioane în 29 de țări, iar aproape 35% dintre ele au fost găsite în neregulă. În Germania, controalele de noapte efectuate de poliție au arătat un nivel de încălcări care poate atinge uneori 100%.

Într-un caz extrem, un șofer sub 30 de ani a fost descoperit că a condus continuu timp de trei luni fără nicio zi de odihnă. Autoritățile continuă să își intensifice eforturile de control pentru a combate aceste practici și a reduce riscurile generate de manipulările din transportul rutier internațional.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut