Costul ridicat al gazului poate obliga navele echipate cu motoare cu dublă alimentare  renunțe la utilizarea gazului natural lichefiat (LNG) și să utilizeze doar păcură, remarcă  publicaţia Loadstar.

Un raport recent al OPEC, intitulat World Oil Outlook 2021-2045, arată că industria navală se află „la o răscruce tehnologică“ în căutarea combustibililor alternativi. Îndoielile tot mai mari ale industriei cu privire la viitorul LNG drept combustibil pe fondul creșterii vertiginoase a prețurilor la gaze au dus la anularea unor comenzi pentru navele alimentate cu LNG.

„Viitorul LNG în transportul maritim rămâne incert, deoarece unii pun sub semnul întrebării sustenabilitatea sa pe termen lung, având în vedere obiectivele de reducere a emisiilor de CO2, și solicită o mai mare utilizare a hidrogenului sau amoniacului din surse regenerabile. Unele comenzi pentru navele alimentate cu LNG au fost deja anulate pe fondul acestor îngrijorări“, se arată în raport.

Cu toate acestea, autorii recunosc că LNG poate deveni combustibilul dominant, în special pentru navele mari care merg pe oceane. Avantajul ar fi o reducere semnificativă a emisiilor de dioxid de carbon în comparație cu combustibilii lichizi, având în vedere că disponibilitatea instalațiilor de buncherare cu LNG a crescut semnificativ în ultimii ani. „Conform prognozelor, după 2030, cererea de combustibil pentru buncăre marine va rămâne neschimbată. În această perioadă, se preconizează că navele LNG vor atinge un nivel suficient de acoperire.“

Cu toate acestea, creșterea bruscă a costului LNG începe să provoace îngrijorare: în marile hub-uri offshore, cum ar fi Rotterdam și Singapore, acest gaz este acum cu aproximativ 300 de dolari pe tonă mai scump decât păcura navală.

Creșterea prețurilor LNG a fost considerată temporară, dar unele surse din sectorul energetic sugerează că ar putea avea loc o majorare suplimentară. Se raportează că, inclusiv petrolierele cu LNG, care utilizează de obicei o combinație de motorină marină și gaz, sunt acum alimentate exclusiv cu păcură din cauza diferenței de prețuri.

Creșterea activității economice după o iarnă rece în emisfera nordică a împins nivelurile stocurilor la un minim multianual, declanșând o creștere bruscă a prețurilor la gaze.

Se pare că există dezacorduri în industrie cu privire la utilizarea LNG drept combustibil de tranziție. De exemplu, în registrul de comenzi al Seaspan Corporation, doar o treime din navele comandate vor rula pe LNG. Și toate cele 10 nave portcontainer comandate recent de transportatorul japonez ONE vor funcţiona pe păcură grea, mai ieftină.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut