Fenadismer (Federația națională a asociațiilor de transport din Spania) avertizează că, la nivelul Uniunii Europene, a apărut o îngrijorare cu privire la lipsa de acțiuni eficace ale Comisiei Europene cu privire la deficitul alarmant de stoc al noilor tahografe inteligente de a doua generație. Dispozitivele, obligatorii pentru toate camioanele și autobuzele noi, înmatriculate în statele membre din 21 august, întâmpină dificultăți în implementarea tehnologică, dar și alte probleme care au întârziat aprobarea și producția.

Unul dintre producători a obținut pe 17 august aprobarea de omologare, ceea ce s-a soldat în practică cu livrarea unui număr extrem de limitat de unități către producătorii de vehicule, potrivit aceleiași federații. Astfel, numărul acestor unități sunt insuficiente pentru echiparea celor aproximativ 300.000 de vehicule de transport fabricate anual în Uniunea Europeană.

În ciuda acestei situații îngrijorătoare și a solicitărilor statelor membre, până în prezent Comisia Europeană nu a oferit o soluție armonizată la nivel european și a lăsat problema în mâinile guvernelor naționale, condiționând orice acțiune viitoare de evoluția situației până în septembrie anul viitor. Fenadismer consideră că acest lucru este deosebit de îngrijorător, deoarece în prezent aproximativ 40.000 de camioane și autobuze din întreaga Uniune ar putea fi afectate.

Federația a mai arătat că această abordare a Comisiei Europene a determinat multe state membre să ia măsuri extraordinare la nivel național într-un mod necoordonat pentru a rezolva situația. De exemplu, în Spania, ministerele Transporturilor, Industriei și Internelor au implementat un regim excepțional de preînregistrare.

Acesta mai atrage atenția că problema s-ar putea răspândi și agrava pe tot parcursul anului viitor, deoarece toate camioanele și autobuzele care efectuează transport internațional vor trebui să își înlocuiască actualele tahografe analogice sau digitale cu noul tahograf inteligent de a doua generație, ceea ce ar putea afecta peste 1,5 milioane de vehicule de transport din întreaga UE.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut