Din cauza adâncirii crizei containerelor, unii industriași, care au devenit incapabili să-şi desfăşoare business-urile, au început să își dezvolte propriile soluții. Oba Makarna, unul dintre cei mai importanți producători de paste din lume, cu exporturi în peste 85 de țări, a cumpărat două nave port-container, fiecare cântărind 18.000 de tone, și și-a înființat propria companie de transport maritim, Savana Shipping. De asemenea, compania a investit şi în achiziţia a 10.000 de containere cu care va transporta paste din Mersin (Turcia) în Africa și America de Sud. Compania maritimă va transporta mărfurile Oba Makarna numai la început, urmând să furnizeze mai târziu şi servicii către terți.

Criza containerelor, demarată odată cu pandemia, nu pare să se rezolve prea curând. De fapt, potrivit experților din industrie, un nou val va fi semnalat în criza containerelor. Asociația Operatorilor Portuari Turci (TÜRKLİM) a declarat că intrarea în procesul de normalizare după un an şi jumătate de restricții în țările în curs de dezvoltare va determina adâncirea problemei echipamentelor goale şi implicit va obliga jucătorii industriali să caute soluții alternative. Însă lipsa containerelor goale a făcut ca preţurile să crească de peste trei ori în ultimii 1,5 ani pe unele rute importante. Transportul de marfă pe linia Orientului Îndepărtat-Europa s-a apropiat de 9.000 de dolari. De asemenea, preţul s-a dublat pe rutele transatlantice și trans-pacifice. Transportul de mărfuri din Orientul Îndepărtat și Turcia a depășit 10.000 de dolari săptămâna aceasta. Oficialii din industrie susțin că armatorii mondiali de containere au atins cifre de rentabilitate foarte mari în ultimul an și că au decis să nu reducă tarifele de transport pentru a proteja acest lucru.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut