Prețurile mărfurilor rămân ridicate din cauza penuriei continue de containere din întreaga lume, fapt ce ar putea determina Europa, care achiziţionează bunuri din China, să se orienteze către Turcia. Practic, lipsa containerelor creşte costurile aprovizionării cu bunuri din China, iar asta va face ca orientarea multor ţări să fie spre produsele turcești, datorită avantajului lor logistic.

Fatih Sener, șeful departamentului de strategie și dezvoltare a afacerilor din cadrul Asociației Internaționale a Expeditorilor din Turcia, a declarat publicaţiei AA că majorarea costurilor logistice pentru China va aduce Turcia în avantaj, produsele fabricate în Turcia putând concura acum cu cele care vin în Europa din China. „Produsele chinezești nu mai pot fi importate ieftin din cauza costurilor logistice, în vreme ce produsele din Turcia vor avea de câștigat. Cu toate acestea, costurile vor crește și mai mult în cazul produselor semifinite care provin din China, sunt asamblate în Turcia și exportate în Occident, iar șansele acestor produse pe piața occidentală vor scădea.“

Fatih Sener menţionează că există probleme cauzate de sosirea târzie a produselor din China. „Furnizarea tardivă a unui produs semifinit din China pentru producătorii de pe piața europeană crește, de asemenea, costurile de producție. Întârzierile perturbă producția. Și aici situația este în favoarea Turciei. Țările care vor cumpăra și fabrica produse semifinite din China își mută comenzile în Turcia. Lumea occidentală, care se luptă să-şi procure bunuri din cauza crizelor globale, deja transferă unele dintre cererile sale către Turcia.“

În plus, lipsa de capacitate din transportul maritim şi implicit costurile ridicate, aduce Turciei avantajul de a transporta mărfurile cu camioanele pe șosea. Turcia, care poate ajunge cu camioanele în 57 de țări din vest și Asia, pe uscat, va obține un avantaj mai ales față de produsele chinezești care necesită logistică rapidă.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut