Declarația aparține lui Constantin Baack, CEO MPC Containerships, companie care a trecut de la pragul falimentului în vara anului trecut, la rezervarea unor rate în ultimele luni care ar putea-o scăpa de datorii pe termen scurt. „Anul acesta va fi o îmbunătățire pas cu pas a pieței și suntem cu siguranță entuziasmați pentru următorii 2-4 ani. Evident, nu poate fi exclus un nou șoc al cererii, dar lăsând asta deoparte, sunt foarte încântat de viitor.“

2020 a început cu serioase probleme pentru armator, care inițial s-a luptat cu războiul comercial dintre SUA și China și ulterior cu pandemia de coronavirus, care a scăzut cererea de navlosire pentru containere a navelor. Astfel, compania a fost forțată să elaboreze un plan de salvare pe scară largă pentru a preveni vânzarea navelor și, în cele din urmă, pentru a preveni falimentul iminent. Totuși, printr-un acord încheiat cu creditorii săi în iulie, MPC a reușit să își păstreze flota. „Anul trecut a fost un pic special. Cred că va rămâne în istorie ca cel mai volatil an de transport maritim de containere. A fost destul de dificil”, spune Baack.

Însă, în vara lui 2020, cererea de mărfuri a început să crească după lockdown-urile din întreaga lume, creștere ce a condus la tarife ridicate pentru transportul de containere în a doua jumătate a anului. În raportul din februarie, MPC a declarat că rezultatul operațional din 2021 va crește de cel puțin șase ori și va ajunge între 90 și 120 de milioane de dolari. Aceste așteptări au fost recent îmbunătățite și compania se așteaptă acum să obțină un venit de 230-260 milioane USD, precum și un profit operațional de 120-140 milioane USD. „Fără nicio nouă întrerupere din partea cererii, cum au fost cele cauzate de războiul SUA-China din 2018-2019 sau de izbucnirea pandemiei de Covid-19 din 2020, chiar dacă vom experimenta o creștere a cererii de doar 2-3%, vom vedea o piață fierbinte pentru cel puțin următorii doi ani.“

În prezent, compania are elasticitatea necesară creșterii și este posibil ca aceasta să scape de datorii înainte de 2023. „Obiectivul strategic nu este de a fi fără datorii, ci de a fi eficienţi. Dar eliberarea de datorii, mai ales în perioadele de tranziție energetică iminentă în care urmează investiții în flotă, e apanajul unui număr redus de companii. MPC Container este, prin urmare, deschis pentru consolidarea pieței în care vede un mare potențial.“

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare