Creșterea cererii de transport rutier de marfă a afectat drastic rata încălcărilor legislaţiei şi regulamentelor în sectorul camioanelor din Europa, după cum arată rezultatele celei mai recente operațiuni de control ROADPOL Truck & Bus, din octombrie, la care au participat 19 ţări europene. În cadrul acţiunii au fost controlate în total 197.274 de camioane și 111.545 de autobuze şi au fost constatate 77.386 de abateri (camioane: 69.453, autobuze: 7.933). În 1.166 de cazuri (1.159 / 17), cursa a trebuit să fie oprită până la restabilirea stării vehiculelor sau a mărfii.

Rata de încălcare pentru camioane a fost de 35,21%, aproape dublând cifrele înregistrate în cadrul aceleiași operațiuni în mai 2020: 20,18%. Pentru traficul de marfă, asta înseamnă că a fost constatată o încălcare la aproape 1 din 3 camioane verificate. Nu a fost şi cazul transportului de persoane, unde rata neregulilor a rămas stabilă la aproximativ 7-8% din vehiculele controlate. „Procentul ridicat de camioane poate fi explicat de criza din lanțul global de aprovizionare și de cererea globală mare de servicii de transport și șoferi de camioane care a împins companiile de transport să-și folosească vehiculele la maximum. Din păcate, siguranța rutieră pare să fi trecut în plan secund, ceea ce arată că traficul de mărfuri reprezintă un risc semnificativ pentru siguranța rutieră și că supravegherea este încă necesară”, a declarat secretarul ROADPOL, Henk Jansen, de la Poliția Olandeză. Majoritatea sancţiunilor au fost acordate pentru viteză (camioane 8.125 / autobuze 1.311), nereguli tehnice (5.006 / 115), nepurtarea centurilor de siguranță (4.635 / 1.245) și pentru timpii de conducere și de odihnă: 13.045 de șoferi (12.560 / 485). De asemenea, în 6.170 de cazuri tahografele nu au fost utilizate corespunzător, iar în 656 au fost manipulate. De asemenea, au fost 188 de şoferi care au condus sub influența alcoolului și 41 de șoferi sub influența drogurilor.

În 5.521 de cazuri au fost constatate defecte tehnice grave, iar la 2.262 de camioane și 127 de autobuze sarcinile şi dimensiunile erau depăşite. Arimarea a fost, de asemenea, insuficientă pentru 1.257 de camioane.

La autobuze, cele mai multe nereguli au fost constatate pentru nefolosirea centurilor de siguranță (1.245), viteză excesivă (1.311) și defecțiuni tehnice (115). În plus, 485 de șoferi de autobuz au depășit, de asemenea, timpii legali de conducere.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut