Măsurile terne puse în aplicare de guvernul britanic pentru a combate criza lipsei de șoferi pentru transportul de marfă nu rezolvă deloc problema, care mai degrabă pare să se înrăutățească. Acest lucru este demonstrat de studiul Performance Tracker realizat de Logistics UK, publicat la 7 octombrie 2021. Potrivit acestuia, 96% dintre companiile de logistică intervievate au suferit unele inconveniente din cauza lipsei de șoferi. Dar problema se propagă şi la alte funcții din lanțul de aprovizionare: 13% dintre companii raportează probleme grave în recrutarea personalului din depozit și 24,5% consideră gravă problema găsirii șoferilor de autoutilitare pentru distribuția last mile. Cu doar un an în urmă nimeni nu sesizase acest tip de problemă.

„Rezultatele studiului Performance Tracker arată că industria logisticii suferă de lipsa oamenilor calificaţi, nu doar de şoferii de vehicule grele; companiile se confruntă, de asemenea, cu provocări în recrutarea personalului pentru roluri vitale, cum ar fi lucrătorii din depozite, șoferii de camionete, montatorii, mecanicii, tehnicienii, stivuitoriştii și managerii de transport”, explică Elizabeth de Jong, directorul politic al Logistics UK.

“Deși suntem încântați să vedem că firmele de logistică iau măsuri pentru a atrage și reține șoferii de vehicule grele – prin măsuri precum creșteri salariale, inițiative de recrutare și introducerea de programe de formare pentru ucenici și perfecționarea competențelor – suntem îngrijorați de faptul că unele întreruperi ale lanțului de aprovizionare vor continua până când şi celelalte roluri cruciale vor fi ocupate.”

Între timp, urmează o altă situație de urgență, cea a șoferilor pentru utilaje de deszăpezire și de împrăștiere de materiale antiderapante pe drumuri, în ajunul sezonului de iarnă. Unele municipalități britanice au dat semnalul de alarmă, după cel privind colectarea deșeurilor municipale, care în unele zone a încetinit sau chiar s-a oprit. Companiile publice nu reușesc să concureze cu companiile private în competiția privind plata șoferului, însă e clar că niciun camion nu va putea circula pe drumuri înzăpezite sau înghețate.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut