Cele mai recente statistici publicate de operatorul Eurotunnel arată clar cât de mare este criza în transportul dintre UE şi Marea Britanie și cu ce situații s-a confruntat recent industria transporturilor. Astfel, în iunie 2023, prin Eurotunnel au fost transportate 102.393 de camioane, cu aproximativ 19% mai puţin decât în aceeași lună a anului trecut (125.672 de camioane). De asemenea, în primele şase luni ale anului, 624.500 de camioane au fost transportate prin Eurotunnel, tot cu 19% mai puţin faţă de perioada similară a anului trecut (766.833 de camioane).

În același timp, nu se poate spune că Eurotunnel are probleme de capacitate. Nu lipsește spațiul în trenuri, dovadă statisticile privind vagoanele de pasageri. Acestea au fost respinse în ultimele șase luni cu 16% mai mult decât în urmă cu un an.

Potrivit 40ton.net, explicaţia dispariţiei a peste 20.000 de camioane din  statistica traversărilor într-o lună este încetinirea clară a consumului în Marea Britanie, care, la rândul său, poate fi rezultatul unei inflații ridicate și al deteriorării economiei.

Mai mult, pentru transportatori un număr mic de traversări poate indica o cantitate redusă de marfă, ceea ce merge de obicei mână în mână cu o deteriorare drastică a tarifelor. Confirmarea acestui lucru poate fi văzută pe burse, unde întoarcerile din Anglia către Benelux sunt uneori oferite la prețul traversării Canalului Mânecii, fără a lăsa loc de câștig transportatorului.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut